بارزانی: از همه پرسی استقلال کردستان عقب نمی نشینیم/ همه پرسی راهی برای جلوگیری از جنگ خونین است



مسعود بارزانی رییس حکومت اقلیم کردستان عراق در مصاحبه ای بااشاره به برگزاری حتمی همه پرسی 25 سپتامبر درباره استقلال منطقه کردستان عراق، تاکید کرد حکومت اقلیم از برگزاری این همه پرسی عقب نشینی نخواهد کرد. 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بارزانی در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه "فرانس 24" با دفاع از همه پرسی استقلال کردستان عراق در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا این همه پرسی در شرایط کنونی برگزار می شود، گفت: چرا نباید الان برگزار شود؟

 

او با اشاره به اینکه تا کنون بارها برگزاری همه پرسی به تعویق افتاده، گفت:" اگر به دنبال این باشیم که پیش از همه پرسی همه مشکلات را حل کنیم و یا به فکر این باشیم که پیش از همه پرسی ثبات منطقه ای باشد احتمالا هیچ گاه در آینده قادر به برگزاری آن نخواهیم بود.

 

  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل ,بارزانی

او افزود: تصمیم به برگزاری همه پرسی و تاریخ آن به هیچ وجه قابل تغییر نیست و این همه پرسی در تاریخ تعیین شده برگزار خواهد شد.

 

بارزانی در پاسخ به سوالی درباره مخالفت قدرت های منطقه ای از جمله ایران و ترکیه با این همه پرسی و نیز رویکرد منفی ایالات متحده و اتحادیه اروپا نسبت به برگزاری همه پرسی در شرایط کنونی منطقه و عراق گفت: تا کنون هیچ کشور و طرفی مخالفتی با اصل برگزاری این همه پرسی نداشته است و تنها نگرانی های خود را درباره پیامدهای متعاقب همه پرسی 25 سپتامبر بیان کرده اند.

 

بارزانی در عین حال تلاش کرد برگزاری همه پرسی در کردستان عراق را به عنوان یک راهکار برای فرار از جنگ احتمالی بین اربیل و بغداد نشان دهد. او  گفت برگزاری همه پرسی یک روش مسالمت آمیز برای اهتراز از جنگ و به راه افتادن حمام خون و کشتار در آینده است چون اگر جنگی بین بغداد و اربیل درگیرد این جنگ یک رویارویی نظامی بسیار پرتلفات و کشنده خواهد بود.

 

رییس اقلیم کردستان عراق در عین حال تاکید کرد رابطه او با حیر العبادی نخست وزیر عراق یک رابطه خوب و سازنده است و دو طرف درباره مسایل و مشکلات با یکدیگر رایزنی و گفت و گو می کنند. 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------