اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

قیمت دارو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است



اخبار,اخبار پزشکی,دارو

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه قیمت دارو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و دولت اهتمام جدی دارد که با همان ارز 3800 تومان داروی مورد نیاز را تأمین کند.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: قیمت دارو بر اساس اعلام وزیر بهداشت با ارز 3800 تومان تعیین می‌شود و هیچ تغییری را نباید در قیمت دارو نسبت به سال قبل شاهد باشیم. برخی بیماری‌های خاص مانند MS را در بودجه 97 آوردیم که دولت این بیماران را تحت پوشش بهتری قرار دهد و امیدواریم به این بیماران خدمات رسانی بهتری شود.

 

وی گفت: در بحث قیمت دارو رسانه‌ها و مطبوعات نباید به فضا دامن بزنند و بر اساس شنیده‌ها بگویند دارو گران شده است. خوشبختانه قیمت دارو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و دولت اهتمام جدی دارد که با همان ارز 3800 تومان داروی مورد نیاز را تأمین کند.

 

وی ادامه داد: به این نکته باید توجه کنیم که اکثر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو را از کشورهایی مانند هند و چین وارد می‌کنیم؛ بنابراین نباید نگران تحریم‌ها باشیم؛ چراکه این کشورها توجهی به حرف آمریکا و غرب ندارند و در بحث برجام هم دخالت چندانی نمی‌کنند.

 

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ویزیت پزشکان نیز نسبت به سال قبل چندان افزایش نداشته است و متوسط افزایش در تعرفه‌های دولتی 5 درصد بوده است. افزایش 5 درصدی ویزیت پزشکان نرمال است. اگر تورم عادی در جامعه را حساب کنیم این افزایش فشاری را به مردم وارد نمی‌کند.

 

وی در همین خصوص، افزود: باید به این نکته توجه کنیم که دستگاه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، سی تی اسکن و بسیاری از تجهیزات پزشکی دیگر مشابه داخلی ندارند و به همین دلیل این افزایش اندک ویزیت پزشکان معقول به نظر می‌رسد. بسیاری از داروهای بیماران خاص نیز مشمول بیمه است و در این‌باره نگرانی چندانی نداریم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------