گرمازدگی درآب و هوای گرم را جدی بگیرید



اخبار,اخبار پزشکی,گرمازدگی

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پوست خشک و گرم، سردرد و سرگیجه، گشادی مردمک، افزایش دمای بدن، تنفس سطحی وسریع و کاهش فشارخون از علائم گرمازدگی می باشد که باید جدی گرفته شود.

دکتر فرزاد رحمانی در گفت و گو با ایرنا، در خصوص اقدامات اولیه و حیاتی برای فرد گرمازده اظهار داشت: این علائم می توانند به تدریج و در طی چند روز یا اینکه به طور ناگهانی بعد از یک فعالیت شدید بروز کنند.

 

وی ادامه داد: گرمازدگی از لحاظ شدت به سه نوع خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شود که در صورت عدم درمان نوع خفیف، گرمازدگی به نوع متوسط و یا شدید منجر و فرد را به کاهش هوشیاری ناشی از گرما می‌کشاند.

 

رحمانی افزود: در برخورد با فرد گرمازده نخستین اقدام کاهش سریع دمای بدن با کمپرس آب سرد و خارج کردن لباس های فرد و استفاده از بادبزن یا پنکه است ولی باید مواظب لرز فرد نیز بود.

 

وی گفت: چنانچه فرد هوشیار است مایعات مخصوصا آب خنک بدهید ولی درغیر اینصورت از دادن هر نوع خوراکی وآشامیدنی خودداری کرده و با اورژانس تماس بگیرید.

 

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهارداشت: در روزهای گرم کودکان و سالمندان و افرادی که قوای جسمانی ضعیفی دارند باید از قرار گرفتن در محیط باز و درمعرض خورشید خودداری کنند.

 

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گرمازدگی پوشیدن لباس رنگ روشن و قرار نگرفتن به مدت طولانی در معرض خورشید است.

 

وی با بیان اینکه باید از نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار در روزهای گرم خوددرای شود، گفت: نوشیدن آب به مقدار کافی فراموش نشود.

 

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، از امروز دوشنبه افزایش نسبی دما در استان حاکم می شود و این روند تا اواخر هفته ادامه می یابد و بیشترین دمای هوا در برخی شهرهای استان تا 44 درجه سانتی گراد می رسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------