استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی: وجود حتی ذره‌ای از مواد رادیواکتیو در بدن انسان طبیعی نیست



اخبار,اخبار پزشکی,علی کرمی

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله و متخصص رشته بیوتکنولوژی پزشکی می‌گوید: وجود هیچ مقداری از مواد رادیواکتیو در بدن افراد عادی طبیعی نیست. غیر از کسانی که تحت درمان با مواد خاصی هستند و یا به دلایلی در معرض تشعشعات رادیواکتیو بوده‌اند.

علی کرمی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله و متخصص رشته بیوتکنولوژی پزشکی  درباره میزان استاندارد وجود مواد رادیواکتیو در بدن انسان می‌گوید: «این مواد نباید در بدن افراد دیده شود. ما خیلی‌ها را می‌شناسیم که برای مرگشان از مواد رادیواکتیو استفاده‌شده است.»

 

او مرگ یاسر عرفات و هوگو چاوز را نتیجه همین نوع از مسمومیت اعلام می‌کند و می‌گوید: «عنصری به نام پلونیوم 210 وجود دارد که جزو مواد رادیواکتیو محسوب می‌شود و وجود آن در بدن افراد نشانه مسمومیت است.»

 

کرمی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در جواب اینکه معمولا چه میزان مواد رادیواکتیو در بدن یک فرد عادی وجود دارد می‌گوید: «اساساً وجود رادیواکتیو در بدن افراد عادی اصلاً طبیعی نیست، مگر کسانی که تحت درمان با مواد رادیواکتیو باشند یا در معرض تشعشع قرارگرفته باشند وگرنه در حالت عادی نباید اثری از این مواد در بدن افراد مشاهده شود.»

 

او ادامه می‌دهد: «یکی از خاصیت‌های عنصر پلونیوم 210 این است که تا صدها سال در نمونه آزمایش باقی می‌ماند و وجود آن قابل‌  پیگیری است.»

 

به گزارش اعتمادآنلاین پلونیوم یک عنصر پرتوزا، سمی و بسیار خطرناک است. حتی مقادیر میلی‌گرمی یا میکروگرمی از پلونیوم ۲۱۰ بسیار خطرناک بوده و کار کردن با آن نیاز به تجهیزات خاصی دارد. همچنین قرار گرفتن در معرض آن آسیب‌های جدی از جذب انرژی توسط بافت‌های یاخته‌ای از طریق ذرات آلفا به وجود می‌آورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------