تاثیر ورزش پا بر کاهش مشکلات قلبی ناشی از بی تحرکی



اخبار,اخبار پزشکی,ورزش کردن

ورزش ساده پا می تواند تاثیرات منفی ناشی از بی تحرکی بر قلب و عروق را تا حدودی کاهش دهد.

یه گزارش مهر، بی تحرکی می تواند موجب اختلال در جریان خون در بدن شود و در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروق خونی را افزایش دهد.

 

مطالعات قبلی نشان داده اند نشستن طولانی مدت به مدت بیش از ۶ ساعت منجر به کاهش جریان خون به اندام بدن شده و توانایی عروق بزرگ تر را در گشادشدن برای تطبیق با افزایش جریان خون کاهش می دهد.

 

این مطالعه برای اولین بار نشان می دهد نشستن تنها برای ۱۰ دقیقه برای کاهش جریان خون به پاها کافیست و به عملکرد عروق خونی کوچک تامین کننده میزان خون موردنیاز در پاها آسیب می رساند.

 

حال محققان عنوان می کنند می توان با انجام برخی ورزش های ساده پا به هنگام دراز کشیدن در رختخواب یا روی کاناپه، تا حدودی روند این اختلال را معکوس کرد.

 

تاثیرات نشستن بر جریان خون به دلیل عبور بسیار آهسته خون در عروق در زمان نشستن است.

 

محققان با استفاده از سیستم سونوگرافی داپلر بر روی زانوها، جریان خون شرکت کنندگان را قبل و بعد از ۱۰ دقیقه نشستن، در طول یک دوره استراحت به صورت درازکش اندازه گیری کردند.

 

نتایج نشان داد ۱۰ دقیقه نشستن موجب کاهش توانایی شرکت کنندگان در افزایش جریان خون به پاهای تحتانی از طریق عروق خونی کوچک شد. نتایج همچنین نشان داد ورزش های پا می توانند به افزایش شدید منبع خون در اندام کمک کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------