نبود امکانات زایمانِ بدون درد، از علل افزایش سزارین



اخبار,اخبار پزشکی,پزشکی

رئیس بخش زنان بیمارستان امام رضا(ع) گفت: عدم وجود امکانات زایمان بدون درد در اکثر زایشگاه‌ها یکی از علل افزایش سزارین است.

به گزارش ایسنا، «مرضیه لطفعلی‌زاده» امروز در جشنواره ترویج زایمان طبیعی که در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی(برج سپید) برگزار شد، اظهار کرد:  امروزه سزارین و افزایش میزان آن در تمام جوامع و خصوصاً کشورهای در حال توسعه یکی از معضلات رشته زنان و مامایی است.

 

وی ادامه داد: سزارین برای برطرف کردن مشکل مادر و بچه ایجاد شد اما در جاهایی باعث شده افزایش مشکل را داشته باشیم.  امروزه سزارین در کشورهای در حال توسعه افزایش پیدا کرده است. 

 

رئیس بخش زنان بیمارستان امام رضا(ع)  خاطرنشان کرد: افزایش سن مادر در نخستین بارداری، افزایش چاقی، افزایش بروز میزان بیماری در دوران بارداری مانند دیابت بارداری، فشار خون و... از جمله علل افزایش سزارین هستند. 

 

لطفعلی‌زاده افزایش میزان شکایت از کادر درمانی در موارد بروز عوارض زایمانی و رعایت نکردن احترام به این قشر را از دیگر علل افزایش سزارین دانست و گفت: این‌که رشته زنان در رتبه اول یا دوم شکایات در نظام پزشکی و پزشک قانونی قرار  دارد باعث می‌شود متخصصین و دست‌اندرکاران زایمان زودتر برای بیمار تصمیم بگیرند.

 

رئیس بخش زنان بیمارستان امام رضا(ع) افزود: انجام ندادن مراقبت بارداری زیر نظر پزشک و ماما به طور منظم، پرداخت مالی نامناسب به کادر درمان و نبود اختلاف چشمگیری میان هزینه زایمان طبیعی و سزارین در اکثر مراکز درمانی از دیگر علل افزایش سزارین می‌باشند.

 

وی خاطرشنان کرد: در خصوص دیگر علل افزایش سزارین می‌توان از کاهش تحمل و حوصله بیمار و پزشک برای گذراندن سیر کامل القای زایمان، عدم آگهی نسبت به عوارض سزارین و مزایای زایمان طبیعی، زایمان در مراکز خصوصی، ترس از عوارض زایمانی، افزایش سطح درآمد خانوار و بهبود شرایط اقتصادی نام برد. 

 

لطفعلی‌زاده افزایش آموزش به زنان باردار در دوران بارداری جهت آگاهی نسبت به عوارض سزارین و مزایای زایمان طبیعی را از جمله راهکارهای کاهش سزارین دانست و گفت: فراهم کردن امکان زایمان بدون درد در همه بیمارستان‌ها، افزایش حمایت‌های قانونی و احترام به کادر درمانی، امکان زایمان طبیعی با هزینه کم و افزایش هزینه سزارین، ایجاد شرایط حضور همسر و یا افراد نزدیک در زمان زایمان در زایشگاه‌ و ایجاد زمینه مناسب برای ازدواج و بارداری در سنین پایین و... از دیگر راهکارها در این زمینه هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------