اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تاثیر مستقیم آلودگی هوا بر جنین



اخبار,اخبار پزشکی,تاثیر مستقیم آلودگی هوا بر جنین

پژوهش جدید دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهند که آلودگی هوا می‌تواند اثر مستقیمی بر جفت جنین داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمودو، آسیب رساندن آلودگی هوا به جنین، موضوع بحث‌برانگیزی نیست اما به نظر می‌رسد یک پژوهش جدید، شواهد صریحی در مورد چگونگی رخ دادن این آسیب از راه جفت ارائه داده است.

 

پژوهشگران "دانشگاه کوئین مری لندن"(QMUL)، جفت پنج زن غیرسیگاری که به تازگی با عمل سزارین، نوزاد سالمی به دنیا آورده بودند بررسی کردند. آنها سلول ایمنی خاصی موسوم به "درشت‌خوار"(macrophage) را مورد مطالعه قرار دادند تا حرکت دوده از ریه به جریان خون و نهایتا به جفت را تایید کنند.

 

این گروه پژوهشی در پژوهش پیشین خود، برای شناسایی ذرات کربن داخل درشت‌خوارهای ریه، از یک میکروسکوپ استفاده کردند.

 

درشت‌خوارها، وظایف بسیاری دارند که یکی از آنها، بلعیدن ذرات بیگانه موجود در باکتری‌ها یا آلودگی است. این سلول‌ها، یکی از خطوط دفاعی جنین به شمار می‌روند.

 

هنگامی که پژوهشگران، این روش را روی 3500 درشت‌خوار جفت انجام دادند، موفق شدند ذرات سیاه‌رنگ کربن را در 60 مورد از آنها پیدا کنند. هر جفت به طور متوسط، حدود پنج میکرومتر مربع از ذرات را در خود جای داده بود.

 

"نوریک لیو"(Norrice Liu)، متخصص اطفال دانشگاه کوئین مری لندن، در بیانیه‌ای گفت: یافته‌های ما، نخستین شواهد را در مورد حرکت ذرات آلودگی از ریه‌ها به جریان خون و سپس، جفت ارائه می‌دهند.

 

لیو افزود: ما هنوز مطمئن نیستیم که این ذرات، به جنین می‌رسند یا نه اما شواهد نشان می‌دهند که این موضوع، ممکن است. همچنین می‌دانیم که نیازی نیست ذرات آلودگی برای داشتن اثر منفی، به بدن نوزاد وارد شوند زیرا اگر بر جفت اثر بگذارند، تاثیر مستقیمی هم بر جنین خواهند داشت.

 

یافته‌های این پژوهش، در کنگره بین‌المللی "ERS" ارائه شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------