رئیس اداره واکسیناسیون وزارت بهداشت: شایعات باعث بی اعتمادی مردم به واکسن می‌شود



اخبار,اخبار پزشکی,واکسن

رئیس اداره واکسیناسیون وزارت بهداشت، گفت: هر شایعه‌ای که علیه واکسیناسیون شکل بگیرد، می‌تواند اعتماد مردم را به واکسن و واکسیناسیون تخریب کند.

به گزارش مهر، محسن زهرایی، در مراسم رونمایی از کتاب «دستورالعمل‌ واکسیناسیون بالغین» در بیمارستان امام خمینی(ره)، افزود: وقتی سازمان بهداشت جهانی با علم به اهمیت آنتی‌بیوتیک‌ها اما واکسیناسیون‌ را اثربخش‌تر می‌داند هم جوانب باید به اهمیت واکسیناسیون در کودکان و بزرگسالان توجه داشت.

 

وی ادامه داد: واکسن فقط مورد نیاز کودکان و شیرخواران نیست، در دنیا و ایران واکسیناسیون با کودکان آغاز شد، اما نباید تزریق واکسن را محدود به این گروه سنی نکنیم همانطور که اکنون بسیاری از کشورهای دنیا واکسن‌هایی برای گروه‌های مختلف سنی و اختصاصی تولید می‌کنند.

 

رئیس اداره واکسیناسیون وزارت بهداشت، اظهار کرد: ما در بحث واکسیناسیون محدودیت‌هایی داریم و یکی از موضوعات مهم توجه به تحقیقات در زمینه واکسیناسیون است، سیاست‌گذاران باید بدانند که بحث‌ بیماری‌های واگیر دار تمام شدنی و در کنار توجه به بیماری‌های غیر واگیر باید به بیماری‌های واگیر دار و پیشگیری از آنها با انجام واکسیناسیون توجه داشت.

 

زهرایی افزود: خوشبختانه در دو سه سال اخیر دیدگاه‌ها در مورد واکسیناسیون و تزریق واکسن کمی اصلاح شده و حمایت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی به روند اضافه شدن واکسن به واکسیناسیون کشوری اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد هر 10 سال یکبار واکسنی به واکسیناسیون کشور اضافه شود، نه تنها سلامتی بزرگسالان بلکه سلامت کودکان را نیز نمی‌توانیم تضمین کنیم.

 

رئیس اداره واکسیناسیون وزارت بهداشت، تصریح کرد: ما نباید در بحث هموفیلوس آنفلوانزا در کشوری که این سابقه واکسیناسیون را دارد کشور ماقبل آخر در دنیا باشیم.

 

زهرایی ادامه داد: در کشور ما واکسیناسیون کشوری مانند بسیاری از کشورهای دنیا مورد توجه قرار دارد و شاید علت آن این مسئله باشد که با واکسیناسیون در کودکان می‌توان جامعه‌ای سالم داشت و یک فرد هفتاد تا هشتاد سال بتواند زندگی سالمی داشته باشد.

 

رئیس اداره واکسیناسیون وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه هر از چند گاهی شایعاتی در مورد واکسیناسیون مطرح می‌شود که در مورد واکسن آنفلوانزا شاهد این مسئله بودیم، هر شایعه‌ای که علیه واکسیناسیون شکل بگیرد، می‌تواند اعتماد مردم را به واکسن و واکسیناسیون تخریب کند.

 

وی در مورد طرح ایجاد کمیته کشوری واکسیناسیون بالغین که در این مراسم از سوی متخصصان مطرح شد، گفت: واکسیناسیون کودکان و بزرگسالان را نباید از هم جدا کنیم و کتاب دستورالعمل واکسیناسیون و بالغین می‌تواند قدم اول برای تکمیل برنامه‌ واکسیناسیون کشوری باشد.

 

زهرایی تصریح کرد: امیدوارم با جلسه‌ای بین نویسندگان کتاب و متخصصان برتر کشور در بیماری‌های عفونی بتوانیم این دستورالعمل را به شکل کشوری تدوین کنیم تا در سراسر ایران عملیاتی شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------