نقش مستقیم دخانیات در بروز سرطان حفره دهانی



اخبار,اخبار پزشکی,نقش مستقیم دخانیات در بروز سرطان حفره دهانی

متخصص بیماری‌های دهان، دندان، فک و صورت گفت: دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی در بروز سرطان حفره دهان نقش مستقیم دارند.

به گزارش مهر، سمیه علیرضایی در آستانه برگزاری  دوازدهمین همایش سالانه انجمن  دندانپزشکان عمومی ایران افزود: علائم سرطان‌های حفره دهان ممکن است بسیار کوچک و ناچیز باشد و مورد بی توجهی بیمار واقع شود، زیرا آن را با زخم یا آفْتْ اشتباه گرفته اند.

 

وی گفت: این تعلل در مراجعه به پزشک روند درمان بیماری را با تأخیر مواجه می‌کند و در صورت مشاهده اینگونه علائم بیماران هوشیارانه عمل کنند.

 

وی با بیان این که اگر زخمی در دهان بدون علت مشخص ایجاد شد و بیش از ۲ هفته به طول انجامد، پس از مراجعه به دندانپزشک نیز علت خاصی برای آن شناخته نمی‌شود، افزود: پاسخ ندادن زخم در حفره دهانی به درمان‌های معمول آفْتْ زنگ هشدار بروز سرطان‌های حفره دهانی می‌تواند باشد، اما این موضوع نباید موجب رعب و وحشت بیماران شود.

 

علیرضایی گفت: برخی از زخم‌ها و پلاک‌های سفید رنگ در دهان ممکن است آغازگر روند تغییرات سلولی در دهان باشد که ممکن است به بدخیمی‌های حفره دهانی بیانجامد.

 

متخصص بیماری‌های دهان، دندان، فک و صورت افزود: ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم بیماران نگران شوند، اما اینگونه زخم‌ها حایز اهمیت تشخیص هستند و درمان به موقع و قطعی در مراکز معتبر می‌تواند روند درمان بیماری را سرعت بخشد.

 

وی گفت: برخی عوامل در سرطان حفره دهان می‌توانند ایجاد مشکل کنند از جمله فاکتورهایی مثل نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات در بروز سرطان حفره دهانی نقش مستقیم دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------