۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارورند/حادترین مشکل درمان ناباروری



اخبار,اخبار پزشکی,ناباروری

مدیرعامل مجتمع دارویی –درمانی هلال ایران گفت: نداشتن سلول های جنسی را حادترین مشکل درمان ناباروری در کشور عنوان کرد.

به گزارش مهر، دکتر حمید چوبینه صبح پنجشنبه در سمپوزیوم تازه های تحقیقات و درمان ناباروری که در مجتمع دارویی-درمانی هلال ایران برگزار شد گفت: بررسی ها نشان می دهد ۱۲ تا ۱۵ درصد زوجین در دنیا نابارور هستند که این آمار در ایران به ۲۰ درصد می رسد.

 

وی با عنوان این مطلب که نداشتن سلول های جنسی به عنوان حادترین مشکل در روند درمان ناباروری تلقی می شود، اظهار داشت:  نگهداری سلول های جنسی بیماران مبتلا به سرطان یکی از راهکارهای بچه دار شدن این قبیل افراد است.

 

وی توضیح داد: افرادی هستند که به دلیل ابتلا به عارضه سرطان قصد شیمی درمانی دارند که باید از سلول های جنسی این قبیل افراد قبل از آغاز شیمی درمانی محافظت شود.

 

چوبینه با اعلام اینکه امکان حفاظت از سلول های جنسی در بیماران مبتلا به سرطان در مجتمع هلال ایران فراهم است افزود:  این افراد می توانند در صورتی که رضایت داشته باشند بعد از ازدواج سلول های جنسی خود را با زوج به اشتراک بگذارند و با عمل IVF بچه دار شوند.

 

مدیرعامل مجتمع هلال ایران تاکید کرد: نگه داری از سلول های جنسی باید قبل از انجام شیمی درمانی انجام بگیرد.

 

وی در ارتباط با نگهداری سلول های جنسی گفت: در ابتدا برای نگهداری این سلول ها در حدود ۲۰۰ هزار تومان دریافت می شود و به تناسب آن برای شارژ نگهداری سلول ها باید هر شش ماه ۵۰ هزار تومان نیز پرداخت شود.

 

چوبینه با عنوان این مطلب که در حال حاضر تنها داروهای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه هستند اظهار داشت: متاسفانه هیچ کدام از خدمات درمان ناباروری را بیمه ها پوشش نمی دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------