رفع‌ مشکلات عضلانی با طب سوزنی/ دردهای عضلانی را جدی بگیرید



اخبار,اخبار پزشکی,درد عضلانی

یک فیزیوتراپیست گفت: برای رفع‌ دردهای عضلانی می‌توان از طب سوزنی‌، حرکات کششی و یا حرارتی‌ استفاده کرد.

مصلح‌الدین‌ ادیب‌ حسامی فیزیوتراپیست‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در برخی مواقع افراد به دلیل دردهای عضلانی به مراکز درمانی و بیمارستانی در حالی مراجعه می‌کنند که به دلیل تشخیص‌ نادرست‌ علت بروز درد، داروهای نادرستی را مصرف و یا روش درمانی غلطی را در پی می‌گیرند.

 

وی عنوان کرد: بعضی از دردهای عضلانی به صورت انتشاری بوده که به دلیل بروز ضعف‌ و یا مشکلی در عضوی بر اثر عوامل مختلف درد به جای دیگری از بدن سرایت می کند.

 

دلایل فرسودگی عضلات

 

این فیزیوتراپیست‌ با اشاره به اینکه سرما می‌تواند باعث‌ ایجاد دردهای عضلانی در افراد شود، افزود: سرما و کار بیش از حد از عضلات باعث کاهش عمر مفید آنها و یا به اصطلاح‌ منجر به فرسودگی عضلات می شود که بر اثر این امر درد در این اعضا‌ به وجود می‌آید اما به صورت انتشاری در نقطه‌ دیگری از بدن خود را نشان می‌دهد‌.

 

ادیب حسامی‌ عنوان کرد: امروزه با روش‌های مختلف نقاطی که درد به آن انتقال می‌یابد در تمام بدن شناسایی شده است.

 

وی اظهار کرد: بر اثر بروز استرس و یا اضطراب‌های ناشی از فعالیت‌های روزمره‌ درد در عضلات ایجاد می‌شود اما در نقاط دیگری خود را نشان می‌دهد که اصطلاحاً‌ به آن دردهای عصبی می‌گویند.

 

ادیب‌ حسامی تأکید کرد: در برخی موارد بر اثر کار بیش از حد و یا استرس انگشت سبابه‌ درد می‌گیرد در حالی که علت بروز آن ضعف عضلات گردن است که اگر به درستی تشخیص داده نشود درمان به درستی انجام نشده و این درد تا مدت ها‌ در افراد باقی می‌ماند.

 

وی یادآور شد: برای رفع‌ دردهای عضلانی می‌توان از طب سوزنی‌، حرکات کششی و یا حرارتی‌ استفاده کرد و خوشبختانه امروزه این نوع روش‌ها به خوبی کارآیی‌ خود را نشان داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------