خطرات خوراندن چای بیسکوئیت به کودکان



اخبار,اخبار پزشکی,بیسکوئیت

مادران بر این باورند که دادن بیسکویت به یک کودک پس از چهار ماهگی غذای ایمن و سالمی برای کودک می‌باشد و از غذاهای دیگر سالم‌تر است، اما دادن بیسکویت به کودک اشتباه است و خطراتی به دنبال دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مادران مخلوطی از بیسکویت و چای را برای کودک خود به منظور رسیدن به یک مخلوط مانند مخلوط سرلاک فراهم می‌کنند، اما این نکته را باید در نظر داشت که چای دارای معایب بسیاری است که مهم‌ترین این معایب جلوگیری از جذب آهن به بدن می‌باشد. آهن یکی از فلزات و عناصری است که برای کودکان اساسی است. به غیر از اهمیت این عنصر برای رشد و نمو، برای رشد فیزیکی، ذهنی و حرکتی لازم است.کمبود آهن اشتهاء را برای دیگر غذاهای مفید از بین می برد. بیسکویت های در بازار حاوی درصد بالایی از قند است که باعث ایمنی بدن به بیماری‌ها می‌شود.

 

بیسکویت ها حاوی چربی های هیدروژنه ( چربی ترانس یا روغن هیدروژنه‌، موجب افزایش عمر محصولات غذایی و کاهش عمر مصرف‌کنندگان می‌شود ) هستند که در آینده سبب بروز بیماری هایی در کودک می‌شود. بیسکویت حاوی شیر پر چربی است که برای تغذیه نوزاد مناسب نیست.

 

شکر موجود در بیسکویت اغلب باعث پوسیدگی دندان می شود.

 

بیسکویت های حل شده در چای، کودک را با خطر کافئین موجود در چای روبه‌رو می کند و ناخواسته باعث اعتیاد کودک به چای و دیگر مواد کافئین‌دار می‌شود.

 

بنابراین مادر باید از بیسکویت‌های موجود در داروخانه‌ها استفاده کند، همانطور که توسط متخصص اطفال تجویز شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------