مبتلایان به لوپوس، فراموشی‌های کوچک را جدی بگیرید



اخبار,اخبار پزشکی,بیماری لوپوس

بیماری لوپوس افزون بر صدمه و آسیب به پوست می‌تواند عملکرد برخی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن را تحت تاثیر قرار دهد و سبب ابتلا به بیماری‌های خطرناک در میانسالی و سالمندی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افراد مبتلا به بیماری لوپوس تا ۵۰ درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و دمانس مغزی قرار دارند.

 

محققان این نتیجه‌ها را با بررسی برروی بیش از ۷۰۰۰ فرد مبتلا به این بیماری و شناسایی بیش از ۵۱ مورد ابتلا به آلزایمر بین آنها به دست آورده اند.

 

براساس پژوهش‌ها یکی از مواردی که می‌تواند سبب تشدید علائم آلزایمر در مبتلایان به این بیماری شود، دارو‌های رایجی از جمله کورتیکواستروئید‌ها است که برای درمان و کنترل بیماری تجویز می‌شود.

 

کارشناسان هشدار می‌دهند ابتلا به آلزایمر در مبتلایان به لوپوس وابسته به سن نیست و حتی جوانان نیز می‌توانند به زوال مغز مبتلا شوند.

 

مبتلایان به لوپوس، فراموشی‌های کوچک را جدی بگیرید

 

بیماری لوپوس از دسته بیماری‌های خود ایمنی است که بر اثر آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های سالم حمله می‌کند و سبب آسیب در عملکرد سلول‌های پوستی و اعضای بدن، چون کلیه، ریه و رگ‌های خونی می‌شود.

 

عوامل مختلفی از جمله ژنتیک در ابتلا به بیماری لوپوس موثر است.

 

از جمله دیگر عارضه‌هایی که فرد مبتلا به لوپوس به آن دچار است می‌توان خستگی مفرط، درد و تورم در مفصل‌های بدن به ویژه آرنج، زانو و مچ پا را نام برد.

 

یکی از نشانه‌های اصلی ابتلای افراد به لوپوس، ضخیم شدن بافت صورت و ایجاد جوش‌های قرمزی به شکل پروانه بر روی صورت و در کنار بینی است.

 

افراد مبتلا به لوپوس به نور حساسیت دارند و برخی اوقات دچار تب، نوسان در وزن و  تورم غده‌های درون ریز بدن می‌شوند.

 

اخبار,اخبار پزشکی,بیماری لوپوس

 

کارشناسان با بررسی نمونه‌های مختلف افراد مبتلا به این بیماری دریافتند لوپوس می‌تواند سبب اختلال‌های عصبی بر سیستم اعصاب مرکزی شود.

 

افراد مبتلا به لوپوس همچنین دچار افسردگی و استرس زیادی هستند که می‌تواند سبب بی انگیزه گی آنها برای داشتن زندگی سالم و تنظیم رژیم غذایی شود که در نهایت می‌تواند به حافظه شناختی آنها آسیب برساند.

 

کارشناسان به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می‌کنند در کنار مصرف منظم داروها، رژیم غذایی مناسب داشته باشند، ورزش و تمرین‌های ذهنی انجام دهند تا در میانسالی و سالمندی کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار بگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------