تولید داروی ضدسرطان از تومور!



اخبار,اخبار پزشکی,تولید داروی ضدسرطان از تومور

محققان در روشی جدید برای درمان تومورهای سرطانی، از داخل آنها نوعی پروتئین درمانی می سازند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه Technion روشی برای انتقال سلول های مصنوعی به بافت تومورها طراحی کرده اند. در این روش آنها از داخل تومور نوعی پروتئین برای مبارزه با آن می سازند. این روش روی موش ها به طور موفقیت آمیز آزمایش شد.

 

 سلول های سرطانی به دلیل برخی مکانیسم های قدرتمند دفاعی در برابر درمان مقاومت می کنند. بنابراین ایجاد روشی برای از بین بردن آنها موضوع بسیاری از تحقیقات است.

 

در گذشته دانشمندان نانوذرات طلا را به وسیله گلبول های سفید خون، درون تومورها می فرستادند. سپس با تاباندن اشعه مادون قرمز به طلا، سلول های سرطانی را نابود می کردند. برخی دیگر با استفاده از یک «پیش دارو» سلول های سرطانی را بی حرکت می کردند تا بتوانند نشانگرهای سرطانی را ردیابی کنند. در مرحله بعد دارو در تومور تولید می شد.

 

اما روش جدید کمی مشابه شیوه دوم است. محققان ماشین های مولکولی را درون ذرات چربی محوری قرار دادند که شبیه غشای سلولی بیولوژیکی است. به این ترتیب نوعی کارخانه نانو ساختند. این کارخانه ها به محض ردیابی سلول های غیر طبیعی فعال می شوند و نوعی پروتئین درمانی تولید می کنند.

 

 آوی شرودر یکی از محققان ارشد این پژوهش می گوید: این ذرات با رمزگذاری دی ان ای  نوعی پروتئین درمانی تولید می کنند. این ذرات ماژولی هستند به عبارت دیگر می توان فرایند تولید پروتئین را با همخوانی شرایط محیطی انجام دهند. بنابراین سلول های مصنوعی ساخته شده، بخش مهمی از روند شخصی سازی درمان به حساب می آیند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------