اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

8 اشتباه رایجی که موهایتان رابه سرعت چرب می‌کند



اخبار,اخبار پزشکی,موی سر

شما موهای‌تان را می‌شویید تا از شر چربی اضافی آن خلاص شوید در حالی که شامپو زدن روزانه، چربی خود پوست را از بین می‌برد و در نتیجه پوست شروع به تولید چربی می‌کند تا خشکی آن را جبران کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بسیاری از ما، هر روز موهای‌مان را می‌شوییم تا از شر چربی اضافی آن خلاص شویم، چه بسا، باعث چرب‌تر شدن آن‌ها می‌شویم. عادات غلطی وجود دارند که باعث چرب‌تر شدن موهای ما می‌شوند:

 

۱. زیاد دست زدن به مو

همانطور که دست زدن به صورت باعث انتقال چربی از نوک انگشتان به پوست و ایجاد جوش می‌شود، زیاد دست زدن به موها نیز تولید چربی را تحریک می‌کند.

 

۲. زیاد شستن مو

بله شما موهای‌تان را می‌شویید تا از شر چربی اضافی آن خلاص شوید در حالی که نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه شامپو زدن روزانه، چربی خود پوست را از بین می‌برد و درنتیجه پوست شروع به تولید چربی می‌کند تا خشکی آن را جبران کند. سعی کنید یک روز در میان یا ۲ الی ۳ بار در هفته از شامپو استفاده کنید.

 

۳. استفاده زیاد از نرم‌کننده

در استفاده از نرم‌کننده‌ها دقت کنید. ممکن است نرم‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید برای موهای شما قوی باشد و باعث ریزش آن شود. گاهی نیز ممکن است آن را خوب آبکشی نکنید و همین امر باعص چرب شدن سریع‌تر مو می‌شود. همچنین از استفاده آن بر روی پوست سر خودداری کنید و فقط بر روی ساقه و ریشه مو تمرکز کنید تا ریشه‌های مو را چرب نکنید.

 

۴. زیاد شانه زدن به مو

زیاد شانه کردن مو، می‌تواند باعث چرب‌تر شدن آن شود. شاید با شانه زدن ابتدا موها براق به نظر برسند اما حتما به سرعت چرب خواهند شد. اگر خیلی عادت به شانه زدن موها دارید، حداقل فقط ساقه و انتهای موها را شانه بزنید و از کشیدن شانه بر پوست سر خودداری کنید.

 

۵. شانه یا برس آلوده

شانه شما می‌تواند حاوی همه نوع ماده از گرد و خاک گرفته تا ذرات سرم‌ها و ماسک‌هایی که استفاده می‌کنید باشد. برس یا شانه آلوده می‌تواند آلودگی‌ها را به موهای‌تان انتقال دهد و آن‌ها را کثیف کند. بنابراین پس از هر بار استفاده از برس یا شانه آن‌ها را تمیز کنید.

 

۶. برس یا شانه پر از مو

شاید شانه پر از مو، از نظرتان مشکلی نداشته باشد چون موهای خودتان است. اما اگر موهای چربی دارید و همیشه از این بابت ناراحت هستید بدانید که همان موهای مرده داخل شانه می‌توانند عامل چربی مضاعف موهای شما باشند.

 

۷. استفاده از محصولات نامناسب

ممکن است محصولات آرایشی و بهداشتی غلطی انتخاب کرده باشید که با جنس موهای شما سازگار نیستند. سعی کنید به دنبال موادی با فرمول‌ها یسبک باشید و گول محصولاتی را که قول درخشندگی و لطافت فراوان می‌دهند نخورید زیرا آن‌ها احتمالا مناسب موی عروسک‌ها هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------