ابتلای ۴ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو



اخبار,اخبار پزشکی,گوشت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با اعلام این خبر که تاکنون ۴ نفر در کشور به تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند، بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی توسط قصابان و دامداران که در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، تاکید کرد.

بشیر خالقی، در واکنش به هشدار رئیس دامپزشکی نسبت به شیوع تب کریمه کنگو گفت: بیماری ویروسی تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF) با گزش یک کنه قابل انتقال بوده و میزبان اصلی آن حیواناتی اعم از گاو و گوسفند هستند اما از طریق فرد بیماری که درگیر ترشحات ناشی از ابتلا به این بیماری بوده نیز قابل انتقال است و علائم آن نیز در قالب تب، سردرد و درد در ناحیه عضلات، استفراغ و خونریزی از دهان تظاهر پیدا می‌کند.

 

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تشخیص و درمان این بیماری از طریق آزمایشگاهی مستقر در انستیتو پاستور امکانپذیر است یادآورشد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت در روزهای اخیر که اخباری مبنی بر شیوع این بیماری منتشر شده است، تاکنون ۴ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳ نفر در کرمان و یک نفر در استان فارس بوده‌اند و یک نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که با دام‌ها در ارتباط هستند همچون دامداران و افرادی که اقدام به ذبح دام‌ها می‌کنند از جمله قصابان در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو قرار دارند.

 

خالقی اظهار کرد: برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری افراد در معرض خطر باید اصول بهداشتی را رعایت کرده و هنگامی که با دام تماس دارند باید از دستکش استفاده کنند.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: مصرف گوشت دام مبتلا به این بیماری در صورتی که با خون آن تماس نداشته یا به طور کامل با حرارت بالا پخته شده باشد نمی تواند عاملی در جهت انتقال این بیماری باشد.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند درمان این بیماری تصریح کرد: اگر بیماری تب کریمه کنگو به سرعت تشخیص داده شده و فرد مبتلا تحت درمان قرار بگیرد، خطر مرگ وجود ندارد، ضمن اینکه داروی این بیماری در کشور وجود دارد، بنابراین هیچ مشکلی در زمینه درمان مبتلایان به این نوع تب وجود ندارد.

 

ایلنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------