اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

جان بیماران هپاتیت B در خطر است/ دلیل کمبود دارو چیزی جز بی‌کفایتی نیست



اخبار,اخبار پزشکی,سیدمؤید علویان

رئیس شبکه هپاتیت کشور درباره کمبود داروی بیماران مبتلا به هپاتیت B می‌گوید: «خسته شدیم از بس به مسئولان سازمان غذا و دارو گفتیم و جواب شنیدیم که به‌زودی مشکل حل می‌شود. بیماران به ما مراجعه می‌کنند و ما شرمنده آن‌ها می‌شویم.»

از اواخر سال گذشته مسئله کمبود واکسن امونوگلوبولین پیش آمد، دارویی که ویژه بیماران مبتلا به هپاتیت B، مخصوصاً زنان باردار مبتلا به این بیماری است. با آغاز سال جدید این کمبود، کم کم شکل نایابی به خود گرفت و در حال حاضر به گفته رئیس شبکه هپاتیت کشور این دارو به هیچ وجه به صورت عادی در بازار دارویی کشور به دست نمی‌آید.

 

سیدمؤید علویان، رئیس شبکه هپاتیت کشور به اعتمادآنلاین می‌گوید: «خسته شدیم از بس به مسئولان سازمان غذا و دارو گفتیم و جواب شنیدیم که به‌زودی مشکل حل می‌شود. بیماران به ما مراجعه می‌کنند و ما شرمنده آن‌ها می‌شویم.»

 

او ادامه می‌دهد: «اگر مادران باردار این واکسن را به موقع دریافت کنند نوزادشان بدون ابتلا به هپاتیت به دنیا می‌آید و اگر این دارو در زمان مناسب به آنها نرسد بچه بیمار به دنیا می‌آید. کمبود این دارو یعنی خراب شدن زندگی دو انسان.»

 

علویان دلیل کمبود این دارو را عدم مسئولیت‌پذیری مسئولان می‌داند و می‌گوید: «غیر از بی‌کفایتی چه چیزی می‌تواند باعث شود بدون هیچ دلیل منطقی یک داروی حیاتی در بازار نایاب شود؟ خوشبختانه بیماران مبتلا به هپاتیت از نظر بیمه و خدمات همیشه خوب حمایت شده‌اند اما کمبود دارو چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.»

 

علویان می‌گوید: «از بهمن‌ماه سال گذشته که داروی بیماران هپاتیت در بازار با کمبود مواجه شد ما به مسئولان وزارت بهداشت هشدار دادیم اما تا الآن که این دارو نایاب شده خبری از اقدام مثبت نیست. دو هفته پیش به ما گفته شد که مشکل حل شده و از فردای آن روز دارو در بازار خواهد بود اما خبری نشد. ما تا کی باید به بیماران وعده بدهیم؟ به بیماری که در خطر است چه دلداری بدهیم؟»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------