اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کفش‌تان را درآورید تا لاغر بمانید!



اخبار,اخبار پزشکی,کفش

محققان یک راه حل جدید و ساده برای کاهش وزن ارائه داده‌اند اما این راهکار رژیم غذایی و ورزش نیست راه حل جدید آنها این است که اگر فردی به محض رسیدن به خانه کفش خود را دربیاورد، با این کار می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، این مطالعه که توسط محققان "دانشگاه  مرکز بیرا "(Beira Interior) و دانشگاه "آویرو"(Aveiro) پرتغال انجام شده است، ادعا می‌کند که مواد شیمیایی زیست محیطی که افراد از کفش‌هایشان به خانه منتقل می‌کنند، می‌توانند هورمون‌های آن شخص را تغییر دهند. این مواد شیمیایی، که " obesogenes " نامیده می‌شوند، می‌توانند بر سطح هورمون فرد تاثیر گذارند و منجر به ایجاد چربی در بافت‌ها شوند.

 

محققان ادعا می‌کنند درآوردن کفش از  ورود این مواد شیمیایی به خانه جلوگیری خواهد کرد.

 

مواد شیمیایی مخرب دستگاه درون ریز (Obesogens) با بسیاری از بیماری‌ها مرتبط هستند. در حالی که obesogenes به طور مستقیم باعث افزایش وزن فرد نمی‌شود، می‌تواند حساسیت افراد را به افزایش وزن به ویژه هنگامی که یک فرد در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرد، بالا ‌برد. بعضی از نمونه‌های obesogenes شامل آلودگی هوا، برخی از آفت‌کش‌ها و سیگار هستند.

 

محققان دریافتند که اکثر این مواد شیمیایی در وسایل آشپزخانه، پلاستیک، گرد و غبار خانگی، لوازم آرایشی و مواد شوینده یافت می‌شود.

 

دانشمندان بر این باورند که علاوه بر درآوردن کفش برای متوقف کردنobesogens خارج از منزل، افراد باید غذاهای ارگانیک و تازه مصرف کنند. به طور منظم جارو کشیدن نیز می‌تواند به جلوگیری از ورود این مواد شیمیایی به داخل خانه کمک کند.

 

"آنا کاترین سوسا" (Ana Catarina Sousa) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این‌ها راهکارهای کوچکی برای رسیدن به یک شیوه زندگی بدون obesogen است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------