قارچ های وحشی را مصرف نکنید



اخبار,اخبار پزشکی,قارچ

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بارندگی های اخیر در عرصه های جنگلی و مرتعی باعث رویش قارچ های وحشی شده است که از جمع آوری و مصرف این نوع قارچ ها باید پرهیز شود.

حسن وحید روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بارندگی ها باعث رویش قارج در عرصه های جنگلی و مرتعی این استان شده است که هم اکنون برخی از بهره برداران منابع طبیعی و گردشگران اقدام به جمع آوری این قارچ ها می کنند که خطر آفرین است.

 

وی گفت: شناسایی قارچ های سمی از غیر سمی برای اشخاص عادی به راحتی امکان پذیر نیست هم اکنون باید از جمع آوری و استفاده از این محصول طبیعت باید خودداری کنیم چرا که مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. 

 

وحید با اشاره به اینکه در برخی استانهای کشور، استفاده از این قارچ ها حتی منجر به فوت افراد نیز شده است افزود: از طبیعت گردان و همچنین بهره برداران بخش کشاورزی می خواهیم که نسبت به این موضوع جدی باشند.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از مردم می خواهیم تا از دست فروشان قارچ وحشی و محلی به هیچ عنوان خرید نکنند و قارچ مورد نیاز را از اماکن معتبر تهیه و مصرف کنند.

 

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم اکنون سه واحد تولید قارچ صنعتی و ۳۵ واحد خانگی در استان فعال است که در آنها سالانه ۱۰۰ تن قارچ خوراکی تولید می‌ شود. 

 

در چند روز گذشته در سطح استان خراسان شمالی بارندگی های خوبی داشته ایم که این امر موجب رشد گیاهان در طبیعت و همچنین قارچ شده است.

 

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------