اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آیا می‌دانستید ساعات اولیه صبح بدترین زمان برای ورزش کردن است!؟



اخبار,اخبار پزشکی,ورزش کردن درصبح زود

متخصص پزشکی ورزشی در پاسخ به این سئوال که بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است، گفت: بهترین زمان ورزش کردن زمانی است که شما در حداکثر هوشیاری قرار دارید، متاسفانه در ساعات ابتدایی صبح این مهم وجود ندارد، زمانی مناسب است که بیشترین اشتیاق و انگیزه را برای ورزش کردن داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر «فاطمه کریمی افشار» با تاکید بر اینکه فعالیت ورزشی زمانی ارزش دارد که تداوم داشته باشد، پس شرایطی را در نظر بگیرید که این تداوم وجود داشته باشد افزود: در ساعات اولیه صبح بدترین زمان برای ورزش است بویژه برای افراد سن بالا به این دلیل که بدن هنوز در تعادل در سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک قرار نگرفته و دیگر اینکه هوشیاری هنوز به صورت کامل وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بنابراین هر زمانی که وقت داشتید حتی اگر 5 دقیقه باشد این ارزش را برای ورزش کردن قائل باشید و اقدام به فعالیت ورزشی کنید و از کمترین امکاناتی که  در خانه دارید می توانید استفاده کنید.

کریمی افشار با توصیه بر این موضوع که حتما با بدن گرم  ورزش کنید، اظهار داشت: قبل از انجام حرکات ورزشی گرم کردن مهم است تا از آسیب های ناشی از ورزش کردن مانند کشیدگی عضلانی و ... جلوگیری کرد.

این متخصص پزشکی ورزشی با بیان این توصیه که قبل از اقدام به ورزش باید از وضعیت سلامت جسمانیمان ارزیابی داشته باشیم و بعد شروع به ورزش کنیم گفت: در تعریف انجمن پزشکی ورزشی آمریکا حداقل فعالیت فیزیکی برای یک فرد 90 دقیقه با شدت بالا در هفته، یا حداقل سه روز به مدت 150دقیقه با شدت متوسط در نظر گرفته شده است.

کریمی افشار گفت: معمولا از برنامه ورزشی باید هدف خاصی داشته باشیم اهدافی که در این برنامه داریم در چند دسته شامل افزایش ظرفیت های تنفسی، قلبی و ریوی، قدرت و استقامت عضلانی، انعطاف پذیری و در نهایت بحث تعادل طبقه بندی می شود.

وی در مورد پیاده روی گفت: اینکه فقط در هفته به ورزش پیاده روی بپردازید حتی اگر اصولش را انجام دهید تنها هدفی که دنبال می کند استقامت ریوی است اما جنبه های دیگر مانند آمادگی جسمانی را دنبال نمی کند.

وی افزود: برای اینکه ورزش تدوام داشته باشد، از پیاده روی ساده و ورزش های مقاومتی به ورزش هایی با گروه های هم توان خود مانند والیبال، کوهپیمایی، تپه نوردی و ... استفاده کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------