اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

توسعه روشی نوین برای جراحی مغز



  اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,جراحی مغز

محققان دانشکده مهندسی جاکوب در دانشگاه کالیفرنیا، یک ابزار نقشه برداری مغز مبتنی بر شبکه الکترود را برای جراحی مغز توسعه دادند که استفاده از آن به مراتب آسان‌تر بوده و هم بسیار دقیق است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، آنها در این پژوهش به جای تکیه بر الکترودهای فلزی معمول، از یک پلیمر رسانا استفاده کردند که خیلی کوچک و نازک است. آنها در این پژوهش با وجود اینکه ضخامت ابزار خود را تا 0.0002 اینچ ضخامت(به جای چند دهم یک اینچ) کاهش دادند توانستند 25 برابر الکترود بیشتر را در آن فضا جای دهند. در نتیجه آنها موفق به توسعه یک دستگاه نقشه‌برداری مغز شدند که خیلی بیشتر به مغز نزدیک شده و می‌تواند اطلاعات مورد نظر را با رزولوشن بالاتر و جزئیات دقیق‌تری ارائه دهد.

 

با استفاده از این ابزار، احتمال اینکه پزشکان به بخش‌های سالم مغز آسیب رسانده و یا آنها را حذف کنند کاهش می‌یابد و همچنین بخش‌های آسیب دیده را با قطعیت بیشتری حذف و یا درمان کنند. به گفته محققان این پژوهش این فناوری می‌تواند عمل جراحی مغز را به طور قابل توجهی ایمن‌تر کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------