اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

شیوع سرطان پستان در زنان ایرانی 27 در صدهزار نفر است



  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی, سرطان پستان

دانشیار رادیوتراپی انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس تحقیقات انجام شده شیوع سرطان پستان در زنان ایرانی 27 نفر به ازای صد هزار نفر جمعیت است.

 دکتر سودابه شهید ثالث روز پنجشنبه در حاشیه همایش علمی 'چالشهای درمانی سرطان پستان متاستاتیک' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرطان پستان شایع ترین سرطان زنان در ایران و جهان شناخته شده است.

 

وی اظهار کرد: سالانه یک میلیون مورد جدید سرطان پستان در جهان گزارش می شود.

 

وی گفت: درمان سرطان پستان در صورت تشخیص در مراحل اولیه، قطعی است و احتمال زنده ماندن بیمار با تشخیص زودرس بیش از 90 درصد می باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: پنج تا 10 درصد سرطان های پستان اندامهای دیگر را درگیر می کنند.

 

دکتر شهید ثالت ادامه داد: آمار سرطان های متاستاتیک در ایران بیش از میانگین جهانی و بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از 17 درصد می باشد.

 

وی گفت: در سرطان های متاستاتیک پستان، توده های سرطانی اغلب به اندامهایی شامل استخوان، کبد، ریه و مغز نیز دست اندازی می کند.

 

وی افزود: بسیاری از سرطان های پستان در کشور در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شود که ترس، عدم آگاهی و بی توجهی مهم ترین علل آن به شمار می رود.

 

به گفته وی، سن شیوع سرطان پستان در ایران به دلایلی مانند عوامل ژنتیکی 10 سال کمتر از کشورهای دیگر است، به طوریکه میانگین سن بروز سرطان پستان در ایران بالای 40 سال و در کشورهای دیگر بالای 50 سال است.

 

دبیر علمی همایش چالشهای درمانی سرطان پستان متاستاتیک گفت: در این همایش بیش از 100 نفر از متخصصان رادیوتراپی انکولوژی، استادان گروه روانپزشکی و پزشکان عمومی از خراسان رضوی و دیگر مناطق کشور حضور دارند.

 

دکتر شهید ثالث هدف از برگزاری این همایش را بررسی چالشها و ارائه راهکارهای مناسب درمان سرطان پستان متاستاتیک عنوان کرد.

 

وی آگاه سازی و اطلاع رسانی در زمینه علائم و نشانه های سرطان پستان، تشخیص زودرس، غربالگری و معاینات ماهانه را از جمله راهکارهای کنترل سرطان پستان ذکر کرد.

 

همایش مزبور مدت یک روز در بیمارستان امید مشهد برگزار شد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------