ضرورت اقدام جهانی برای اعمال مالیات بر نوشیدنی‌های قندی



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی  , نوشیدنی‌

کارشناسان سلامت معتقدند کاهش قیمت نوشیدنی‌های قندی و شیرین در کشورها به افزایش موارد ابتلا به مشکلات جسمی در مردم منجر شده است.

 به گزارش ایسنا، با وجود آنکه در بسیاری از شهرهای آمریکا برای خرید نوشیدنی‌های قندی مالیات در نظر گرفته شده تا خرید آنها کمتر میسر باشد قیمت این نوشیدنی در دیگر نقاط جهان رو به کاهش است.

 

طبق مطالعه انجمن سرطان آمریکا در سطح جهان افرادی که استطاعت خرید نوشیدنی‌های کوکاکولا را در سال ۲۰۱۶ داشته‌اند نسبت به سال ۱۹۹۰ افزایش ۷۱ درصدی پیدا کرده است. این پایین بودن قیمت به این مفهوم است که نوشیدنی‌های قندی در دسترس‌تر هستند و همین شرایط احتمال افزایش نرخ چاقی در جهان را بیشتر می‌کند.

 

به گفته کارشناسان فضای بوجود آمده برای خرید راحت و ارزان نوشیدنی‌های قندی افزایش مصرف این محصولات را اجتناب‌ناپذیر کرده و اقدامات جهانی برای مقابله با همه‌گیری چاقی و اضافه وزن را متوقف ساخته است.

 

"جفری دروپ" از متخصصان انجمن سرطان آمریکا گفت: نمی‌توان مقدار زیادی از این نوع نوشیدنی‌ها را مصرف کرد و از وزن سالم برخوردار بود. این نوشیدنی‌ها مملوء از کالری هستند و هیچ ارزش غذایی ندارند.

 

در این بررسی آمده است میانگین قیمت نوشیدنی‌های قندی و درآمد سالانه ناشی از فروش آنها در میان کشورها متفاوت است. هر چند افزایش توان خرید این نوع نوشیدنی‌ها در کشورهای در حال توسعه شدیدتر بوده است.

 

به گفته کارشناسان این اتفاق تصادفی نبوده و صنعت تولید نوشیدنی‌های شیرین توانایی افراد را برای مقابله با مصرف بیش از حد آنها با کاهش قیمت محصولات و افزایش سایز آنها تضعیف کرده‌ است.

 

به گزارش هلث لاین، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورهای جهان درخواست کرده تا به طرح اعمال مالیات برای نوشیدنی‌های قندی بپیوندند. به گفته کارشناسان این سازمان، شیوع چاقی میان افراد بزرگسال بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ در سطح جهان دو برابر شده و در سال ۲۰۱۲ نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد مرگ‌ومیر به طور مستقیم در ارتباط با چاقی بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------