عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید



  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی,عفونت بند  ناف

یک فوق تخصص نوزادان گفت: عفونت ناف بیماری است که باید جدی گرفته شود و در مواردی نیازمند بستری نوزاد در بیمارستان است.

 رویا چوپانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه برخی باورهای نادرست موجب شده که خانواده‌ها بر روی ناف نوزادان خمیر، الکل  یا روغن قرار دهند که این اقدام سلامت نوزاد را به خطر می‌اندازد.

 

این فوق‌ تخصص نوزادان افزود: قرار دادن موارد فوق بر روی ناف نوزاد نه تنها تاثیری در بهبود و زودتر افتادن بند ناف ندارد، بلکه در مواردی نوزاد را با مشکل مواجه می‌کند.

 

چوپانی تاکید کرد: چنانچه بند ناف به طور غیربهداشتی کنده شود یا با آلودگی تماس پیدا کند، منجر به عفونت ناف می‌شود.

 

وی تورم و سفت شدن  دور ناف، قرمزی اطرف آن، ترشح از بند ناف و بوی بد ناف را از مهم‌ترین علائم ابتلای نوزاد به عفونت ناف دانست و گفت: در صورت بروز علائم فوق بویژه اگر همراه با بی‌حالی و تب باشد احتمال عفونت شدید بند ناف وجود دارد که چنین نوزادی باید آنتی‌بیوتیک وریدی دریافت کند.

 

چوپانی با اشاره به اینکه عفونت ناف بیماری است که باید جدی گرفته شود و در مواردی نیازمند بستری نوزاد در بیمارستان است، تصریح کرد: خانواده‌ها باید مسائل بهداشتی را در مراقبت از ناف نوزاد رعایت کنند، ناف را دستکاری نکرده و پس از استحمام نوزاد، ناف او را خشک و تمیز کنند.

 

این فوق‌ تخصص نوزادان خاطرنشان کرد: بند ناف معمولا پنج تا 20 روز پس از تولد نوزاد می‌افتد. بنابراین اگر تا یک‌ماه پس از تولد این امر اتفاق نیفتد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------