نگرانی WHO از تشدید مقاومت نوعی بیماری مقاربتی به آنتی بیوتیک



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی ,سوزاک

بررسی اطلاعات 77 کشور جهان نشان می‌دهد: مقاومت آنتی بیوتیکی به یک نوع بیماری مقاربتی موجب شده درمان آن سخت‌تر و گاهی اوقات غیر ممکن شود.

 به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بررسی جدید خود اعلام کرد: باکتری عامل بیماری مقاربتی سوزاک نسبت به آنتی بیوتیک‌ها حساس است و هر بار که نوع جدیدی از آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان این باکتری مورد استفاده قرار گرفته، به سرعت در برابر آن مقاوم شده‌است.

 

به گزارش سازمان جهانی بهداشت این باکتری به آنتی‌بیوتیک‌هایی که با قیمت ارزان و راحت‌تر در دسترس افراد قرار دارد، مقاومت گسترده‌ای پیدا کرده‌ است. همچنین در برخی کشورها بخصوص کشورهایی با میزان درآمد بالا مواردی از ابتلا به این باکتری مشاهده شده که درمان آن با تمامی آنتی بیوتیک‌های موجود شناخته شده، غیر ممکن است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، طبق اعلام این سازمان هر سال حدود 78 میلیون نفر در جهان به این بیماری مقاربتی مبتلا می‌شوند. آلوده شدن به این باکتری در بسیاری از موارد به خودی خود علائمی ندارد و می‌تواند به بیماری التهابی لگن در فرد منجر شود. همچنین خطر آلوده شدن به ویروس HIV را افزایش می‌دهد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------