افزایش انجماد تخمک توسط زنان تحصیل‌کرده مجرد



   اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,انجماد تخمک

نتایج یک تحقیق دانشگاهی در آمریکا نشان می‌دهد زنان تحصیلکرده به دلیل کمبود مردان تحصیلکرده مناسب ازدواج تخمک‌شان را منجمد می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی، نتایج پژوهش محققان دانشگاه ییل (Yale) آمریکا نشان می‌دهد رشد تعداد زنان تحصیل‌کرده باعث شده پیدا کردن همسر مطلوب سخت‌تر شود. در نتیجه آن دسته از زنان تحصیلکرده‌ای که می‌خواهند فرزند داشته باشند، ناچارند با استفاده از روش انجماد تخمک باروری‌شان را حفظ کنند.

 

این پدیده که محققان آن را "کمبود مرد" نام‌گذاری کرده‌اند، در کشورهایی نظیر انگلیس که زنان بیش از مردان به دانشگاه می‌روند، بیشتر به چشم می‌آید.

 

محققان دانشگاه ییل با 150 زن که تخمک‌شان را منجمد کرده‌اند، حرف زده‌اند. 90 درصد این زنان گفته‌اند شریک مناسب برای زندگی پیدا نمی‌کرده‌اند.

 

پروفسور "مارسیا اینهورن"، سرپرست این پژوهش معتقد است: این تحقیق تصور کسانی را که می‌گویند زنان بچه‌دارشدن را عقب می‌اندازند که به اولویت‌های کاری‌شان برسند، زیر سؤال می‌برد.

 

وی می‌گوید: مدام در رسانه‌ها می‌گویند بلندپروازی تحصیلی و شغلی است که باعث می‌شود زنان باردارشدن را به تعویق بیندازند. در حالی که پژوهش ما نشان می‌دهد این زنان به هر دری می‌زنند که باروری‌شان را ورای دوران طبیعی باروری حفظ کنند، چون مجرد بوده و فرد مناسب برای ازدواج پیدا نکرده‌اند.

 

پروفسور "اینهورن" نتایج این تحقیق را در کنفرانس انجمن جنین‌شناسی و تولیدمثل اروپا که در شهر ژنو سوییس برگزار ‌شد، ارائه کرد. به اعتقاد وی، این تحقیق به طور خلاصه نشان می‌دهد که مردان تحصیلکرده که مناسب ازدواج باشند، به تعداد کافی وجود ندارد.

 

اکثر زنانی که در این تحقیق شرکت کرده‌اند، گفته‌اند نتوانسته‌اند مرد تحصیلکرده‌ای که اهل زندگی خانوادگی باشد، پیدا کنند.

 

این زنان از اینکه مرد مطلوبشان را پیدا نمی‌کنند، ناراحت‌ هستند و با انجماد تخمک در واقع زمان می‌خرند تا به جست‌وجو برای شریک زندگی ادامه دهند.

 

پروفسور "آدام بالن"، رئیس انجمن باروری انگلیس می‌گوید: تغییری بزرگ در جامعه انگلیس رخ داده است و بسیاری از زنان تحصیلکرده تشکیل خانواده را به تأخیر می‌اندازند.

 

وی افزود: تعداد زنانی که در سن بالاتر برای درمان ناباروری به کلینیک ما می‌آیند، بسیار بیشتر شده است.

 

در سال‌های اخیر شمار دانشجویان دختر در دانشگاه‌های انگلیس به مراتب بیش از دانشجویان پسر بوده؛ به‌عنوان مثال، آمار رسمی آموزش عالی در انگلیس نشان می‌دهد در سال تحصیلی 16-2015 حدود 56 درصد دانشجویان، زن و حدود 44 درصد دانشجویان، مرد بوده‌اند.

 

انجماد تخمک برای باردار شدن در آینده، تصمیم کوچکی نیست. درست است که فناوری در این زمینه پیشرفتی چشمگیر داشته، اما همچنان نمی‌توان بچه‌دار شدن در آینده را تضمین کرد. ضمن این که زنانی که تصمیم می‌گیرند تخمک‌شان را حفظ کنند تا بعدا تشکیل خانواده بدهند، قدم به فرایندی دردناک و دوره‌های دارویی دشوار می‌گذارند و این فرایند عاری از خطر نیست.

 

در انگلیس، شمار زنانی که تخمک‌ خود را ذخیره می‌کنند رو به افزایش است، هرچند شانس موفقیت فرایند همچنان پایین است.

 

بر اساس آمار نهاد جنین‌شناسی و باروری انسانی انگلیس، در سال 2014، 816 زن تخمک‌شان را منجمد کردند؛ یعنی حدود 25 درصد بیش از سال 2013 بوده است.

 

تخمک آسیب‌پذیرتر از جنین است و احتمال اینکه در فرایند انجماد و بازگرداندن به حالت اولیه سالم بماند، کمتر است. نرخ بارداری از جنین منجمد شده در انگلیس در سال‌های 2013 و 2014 به ترتیب 21.9 و 22.2 درصد بوده است.

 

طبق قانون، می‌توان تخمک را تا 10 سال و در برخی موارد تا 55 سال منجمد نگه داشت.

 

انجماد تخمک چندین هزار پوند هزینه دارد که هزینه نگهداری تخمک منجمد هم به آن اضافه می‌شود. هر دوره درمانی لقاح مصنوعی هم حدود پنج هزار پوند یا بیشتر خرج دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------