"قاضی‌زاده هاشمی" به دور دوم رفت + سوابق



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی ,قاضی‌زاده هاشمی

با معرفی کابینه دولت دوازدهم از سوی رییس جمهور، چهاردهمین وزیر بهداشت هم مشخص و "سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی" برای بار دوم به عنوان سکاندار سلامت و جهت اخذ رای از نمایندگان ملت به مجلس معرفی شد.

به گزارش ایسنا، بعد از گمانه‌زنی‌ها و اما و اگرهای بسیار درباره کابینه دولت دوازدهم، امروز وزرای پیشنهادی دولت به نمایندگان مردم معرفی شدند تا برای ارائه برنامه‌هایشان طی چهار سال پیش‌رو و گرفتن رای اعتماد، آماده شوند.

 

باید توجه کرد که در دولت یازدهم سلامت مردم به عنوان اولویت "روحانی" مورد توجه قرار گرفت و بر همین اساس طرح تحول نظام سلامت به عنوان بزرگ‌ترین پروژه رفاهی و اجتماعی دولت در این حوزه کلید خورد و گام‌های متعددی را در حوزه‌های دارو، درمان، بهداشت و آموزش پزشکی برداشت. به طوریکه طی یکصد روز کاری، آرامش را بر چهره بازار دارویی کشور نشاند و در ادامه مسیر نیز عدالت در دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی را افزایش و هزینه‌های سلامت مردم را کاهش داد.

 

از طرفی در ادامه آغاز این طرح  وزارت بهداشت دست اتحاد بیمه‌های درمانی را گرفت تا سلامت مردم دچار حاشیه‌های اقتصادی نشود. در همین راستا بود که ۱۱ میلیون نفر فاقد بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند تا بهداشت و درمان مردم به عدالت نزدیک‌تر شود؛ هرچند در ادامه مسیر تحول، برخی بدعهدی‌های شرکای بیمه‌ای تحول سلامت، مشکلات متعددی را برای وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ... ایجاد کرد؛ چالش‌هایی که همچنان ادامه دارند.

 

حال معرفی مجدد سید حسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد که بهداشت و درمان همچنان جزو دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی رییس جمهور قرار دارد و عزم روحانی بر ادامه طرح تحول نظام سلامت است. البته پیش از اعلام کابینه دوازدهم، هاشمی بارها و بارها  از دو مشکل اساسی عدم پایداری منابع و یکپارچه نبودن تولیت سلامت، صحبت و این دو را به عنوان مطالبه‌ اصلی‌اش از دولت دوازدهم مطرح کرده بود مشکلاتی که کار را به گفته وزیر بهداشت، سخت کرده بود.

 

ایسنا در ادامه این گزارش سوابق اجرایی و علمی دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی را بررسی می‌کند:

 

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی جراح و متخصص چشم پزشکی، فوق تخصص قرنیه و سگمان قدامی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است. وی از سال ۹۰ دبیرکل و عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران بوده و مبدع بسیاری از تکنیک‌های درمان بیماری‌های قرنیه در کشور است.

 

ریاست بخش قرنیه بیمارستان فارابی، عضویت در شورای راهبردی و سیاستگذاری بیمارستان فارابی، کارشناس تخصصی رشته چشم در دادسرا و هیئت‌های انتظامی سازمان نظام پزشکی، ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو کمیته علوم بالینی فرهنگستان علوم پزشکی ایران، عضوهیات ممتحنه گواهینامه آزمون دستیاری چشم پزشکی، مؤسس و عضو هیات مدیره انجمن پزشکی لیزری ایران، عضو کمیسیون تدوین و نظارت و ارزشیابی وزارت بهداشت، عضو هیات تحریریه مجله Middle East Journal of Ophthalmology و ... بخشی از مسوولیت‌هایی است که در کارنامه اجرایی دکتر سیدحسن هاشمی ثبت شده است.

 

همچنین راهنمای مراقبت‌های چشمی ویژه پزشکان عمومی (ترجمه)، همکاری در تالیف و ترجمه ناخنک و فیکوچاپ، همکاری در تالیف و ترجمه پرستار چشم پزشکی، همکاری در تالیف دانستنی‌های چشم پزشکی، همکاری در تالیف جراحی رفراکتیو و تالیف "مراقبین چشم در ایران" از جمله کتاب‌های دکتر سید حسن هاشمی است. تعداد زیادی از مقاله‌های وی نیز درISI و Pubmedنمایه شده است.

 

با روی کار آمدن دولت یازدهم نیز دکتر سید حسن هاشمی به مجلس شورای اسلامی معرفی و نهایتا هم با ۲۶۰ رای موافق، ۱۸رای مخالف و ۶ رای ممتنع به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شد. وی طرح تحول نظام سلامت را در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان، غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، آموزش پزشکی به اجرا گذاشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------