درمان طولانی مدت آلرژی بادام زمینی ممکن می‌شود



 اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,آلرژی بادام زمینی

محققان در موسسه تحقیقاتی مرداک استرالیا از سال 2013 یک پژوهش را برای مقابله با آلرژی بادام زمینی آغاز کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، آنها این پژوهش را بر روی 60 کودک که از آلرژی بادام زمینی رنج می‌بردند آغاز کردند.

 

واکنش حساسیت به بادام زمینی زمانی رخ می‌­دهد که بدن به اشتباه بادام زمینی را به­ عنوان ماده مضر می­‌شناسد. وقتی­ که فرد بادام زمینی یا مواد غذایی حاوی بادام زمینی را مصرف می‌کند، سیستم ایمنی بدن که سیستم طبیعی دفاعی بدن علیه عفونت‌ها و بیماریها است، واکنش نشان داده و می‌تواند سبب بروز یک پاسخ خطرناک شود.

 

محققان در این پژوهش که 18 ماه به طول انجامید، به کودکانی که به بادام زمینی حساسیت داشتند، ترکیبی از پروبیوتیک یک باکتری به نام Lactobacillus rhamnosus و پروتئین بادام زمینی دادند.

 

بعد از پایان این دوره، 82 درصد از کودکانی که درمان پروبیوتیک دریافت کرده بودند به راحتی و بدون بروز هیچ مشکلی توانستند بادام زمینی بخورند.

 

پروفسور میمی تانگ، پیشگام این روش درمانی چهار سال قبل پس از انجام مطالعه اصلی گفت: "به نظر می رسد که ما توانستیم حساسیت به بادام زمینی را تغییر دهیم به طوری که سیستم ایمنی به جای تولید پاسخ مضر به پروتئین بادام زمینی، پاسخ محافظتی از خود نشان می‌دهد.

 

سوال مطرح شده این بود که آیا این روش درمانی در بلند مدت نیز تاثیر خود را حفظ خواهد کرد یا خیر.

 

در حال حاضر و با گذشت چهار سال هنوز هم دارای نتایج فوق العاده مثبت است. هشتاد درصد از آن دسته از افرادی که در پایان مطالعه اصلی دیگر دارای حساسیت به بادام زمینی نبودند، با گذشت چند سال بعد نیز همچنان به طور مرتب بادام زمینی را بدون هیچ مشکلی مصرف می‌کنند.

 

پروفسور تانگ می گوید: "این کودکان در سال‌های پس از اتمام درمان به طور آزادانه و بدون نیاز به برنامه غذایی خاصی بادام زمینی مصرف کردند."

 

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که "درمان مبتنی بر تحمل"( tolerance-based treatment) برای این آلرژی غذایی همچنین می‌تواند یک هدف واقع بینانه و موثر برای مقابله با سایر آلرژی‌های غذایی نیز باشد.

 

این پژوهش جدید در مجله The Lancet Child & Adolescent Health منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------