ارائه چندین واکسن به بدن تنها با یک تزریق



 اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی ,واکسن

دانشمندان در "موسسه فناوری ماساچوست" (MIT) موفق به توسعه یک سیستم شدند که اجازه تزریق چندین دوز از واکسن را با یک تزریق واحد می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، این سیستم می‌تواند مشکل کشورهای در حال توسعه که در آن استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی به صورت مکرر ممکن نیست را برطرف کند.

 

این تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور رابرت لانگر، میکروارگانیسم‌هایی را از یک پلیمر مورد تایید "سازمان غذا و دارو" (FDA)توسعه دادند که سازگار با محیط زیست و تجزیه پذیر است.

 

این ذرات شبیه به فنجان‌های کوچکی هستند که با واکسن پر شده و سپس با قرار دادن یک درب بر روی هر یک از آنها مهر و موم می‌شوند.

 

این ذرات پس از تزریق به بدن، بسته به اینکه پلیمر چگونه فرموله شده باشد، با سرعت‌های مختلفی در بدن پراکنده شده و واکسن آزاد می‌کنند.

 

این بدان معنی است که بعضی از این ذرات، محموله خود را زودتر و برخی دیرتر آزاد می‌کنند.

 

در آزمایشات آزمایشگاهی که بر روی موش‌ها انجام شد، این ذرات با موفقیت توانستند به ترتیب 9، 20 و 41 روز بعد از تزریق محموله خود را در بدن آزاد کنند.

 

به گفته دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست، این فرآیند که SEAL نام دارد، می‌تواند برای نوزادان نیز به کار گرفته شده و آنها با استفاده از این روش تمام واکسن‌های یک تا دو سال اول زندگی خود را تنها با یک تزریق دریافت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------