درمان کامل آلزایمر با داروی ضد التهاب



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, آلزایمر

مطالعه جدید محققان نشان می دهد بیماری آلزایمر با داروی متداول ضد التهاب «مفنامیک اسید» کاملا درمان می شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه منچستر ادعا می کنند بیماری آلزایمر، که متداول ترین شکل زوال عقل است، به طور کامل با داروی ضدالتهاب مفنامیک اسید قابل درمان است. در حال حاضر هیچ درمان دارویی برای درمان موفق این بیماری مزمن زوال اعصاب وجود ندارد، اما برخی داروها می توانند به تسکین علائم یا کاهش روند پیشرفت بیماری کمک کنند.

محققان با انجام مطالعه بر روی موش ها دریافتند مفنامیک اسید می تواند به طورکامل موجب برگشت از بین رفتن حافظه و التهاب مغز که تغییرات اصلی آلزایمر هستند، شود.

در این مطالعه، محققان از ۲۰ موش که مبتلا به علائم بیماری آلزایمر بودند، استفاده کردند. تحقیق زمانی انجام شد که موش ها مبتلا به مشکلات حافظه بودند. آنها به دو گروه ۱۰ تایی تقسیم شدند. به گروه اول داروی مفنامیک اسید و به گروه دوم دارونما به مدت یک ماه داده شد.

محققان مشاهده کردند از بین رفتن حافظه کاملا در موش ها از بین رفت به طوریکه سطح حافظه شان به اندازه موش های بدون آلزایمر بازگشت.

دیوید براو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در حال حاضر شواهد قویا نشان می دهند که التهاب در مغز موجب تشدید بیماری آلزایمر می شود. تحقیق ما برای اولین بار نشان می دهد مفنامیک اسید می تواند مسیر التهابی مهمی موسوم به NLRP۳ که به سلول های مغز اسیب می رساند را هدف قرار دهد.»

اگرچه براو اعلام می کند که تحقیقات بیشتری برای تاثیر این دارو بر روی انسان ها و تاثیرات بلندمدت آن نیاز است و نباید در این مرحله بر روی انسان های مبتلا به آلزایمر استفاده شود.

در حال حاضر، داروی مفنامیک اسید برای کاهش علائم و درد دوره عادت ماهانه زنان تجویز می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------