آثار خواب ناکافی بر سلامت فیزیکی و روانی افراد



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,خواب

به گفته کارشناسان، عدم خواب کافی بر سلامت فیزیکی و روانی افراد تاثیر می گذارد.

به گزارش مهر، دکتر آنیسا داس، دستیار مدیر برنامه پزشکی خواب در دانشگاه ایالتی اوهایو، در این مورد می گوید: «خواب بد شبانه یا عدم خواب کافی مزمن می تواند بر تمامی ابعاد زندگی ما تاثیر گذارد.»

به گفته وی، «این وضعیت بر نحوه عملکرد ما در دانشکده، سیستم ایمنی بدن و احساسات مان تاثیر می گذارد. زمانیکه ما خسته هستیم، بسیار مستعد ابتلا به عفونت ها هستیم و کمتر در فعالیت های دلخواه خود شرکت می کنیم.»

داس در ادامه اذعان می کند: «زمانیکه محروم از خواب بوده اید، نمی توانید به خوبی بیاندیشید. بیدار ماندن در طول شب برای درس خواندن می تواند نتیجه عکس داشته و بر عملکرد شما در امتحان تاثیر گذارد. اگر مجبورید یک شب کامل بیدار باشید، حداقل بهتر است شب قبل و بعدش خواب خوبی داشته باشید.»

زمانیکه مطالعات شبانه تان به پایان رسید، ۳۰ دقیقه به خود استراحت دهید و بعد به رختخواب بروید. اتاق تان را خنک، تاریک و آرام نگه دارید. تلویزیون، کامپیوتر، تبلت و موبایل تان را خاموش کنید تا نور آبی که مختل کننده خواب است از آن ساطع نشود.

ورزش کردن در طول روز می تواند به خواب خوب شب شما کمک کند. برای خوابیدن به قرص یا برای بیدار ماندن به کافئین متکی نباشید. اگر نیاز به چرت نیمروزی دارید حتما تا قبل از ساعت ۴ بعدازظهر بخوابید و بیشتر از ۳۰ دققه نخوابید.

قرارگیری در معرض نور روشن بلافاصله بعد از بیدار شدن به شما کمک خواهد کرد تا در کلاس های ابتدای صبح هوشیار باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------