افراد چاق مبتلا به سرطان کلیه عمر بیشتری دارند



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,چاقی

طبق مطالعه جدید محققان، بیماران مبتلا به سرطان کلیه پیشرفته که دارای اضافه وزن هستند بیش از افراد دارای وزن نرمال یا لاغر عمر می کنند.

به گزارش مهر، داشتن شاخص توده بدنی بالا (BMI) یک فاکتور پرخطر ابتلا به سرطان سلول کلیوی، شایع ترین نوع سرطان کلیه، است. اما مطالعه جدید محققان با حدود ۷۰۰۰ بیمار نشان می دهد زمانیکه افراد دارای اضافه وزن مبتلا به سرطان کلیه می شوند (بخصوص در حالت پیشرفته)، روند پیشرفت بیماری شان بسیار کُند شده و عمر طولانی تری نسبت به همتایان با وزن عادی خود دارند.

در یک گروه حدود ۲۰۰۰ نفری، میانگین عمر بیماران دارای BMI بالا ۲۵.۶ ماه بود درحالیکه میانگین عمر بیماران با BMI پایین ۱۷.۱ ماه است.

این مطالعه که از سال ۲۰۰۳ شروع شده است نشان می دهد نرخ مرگ و میر بیماران سرطانی دارای اضافه وزن در طول این مدت ۱۶ درصد کمتر بوده است.

مطالعات قبلی نشان داده تجلی بیش از اندازه ژن موسوم به سنتز اسید چرب (FASN) که به آنکوژن معروف است، در بسیاری از انواع سرطان ها یافت می شود. اما مطالعه جدید نشان می دهد تجلی FASN در بیماران دارای شاخص توده بدنی بالا در مقایسه با بیماران با وزن عادی کاهش می یابد.

به گفته محققان هنوز علت این تفاوت مشخص نیست و آزمایشات بیشتری باید در این زمینه انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------