تاثیر مصرف قرص ضدبارداری در کاهش مرگ ناشی از سرطان تخمدان



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,قرص

مرگ ناشی از سرطان تخمدان به شکل قابل توجهی در بسیاری از نقاط جهان کاهش یافته است و محققان علت آن را مصرف قرص های ضدبارداری عنوان می کنند.

به گزارش مهر، بررسی داده های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که نرخ مرگ ناشی از سرطان تخمدان بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ در ایالات متحده ۱۶ درصد و در کانادا ۸ درصد کاهش داشته است.

در اتحادیه اروپا، نرخ مرگ ناشی از سرطان تخمدان ۱۰ درصد کاهش یافته است. اگرچه در برخی از کشورها این میزان اُفت بسیار بیشتر بوده است. به عنوان مثال در بریتانیا ۲۲ درصد کاهش و در دانمارک و سوئد ۲۴ درصد کاهش مرگ ناشی از سرطان تخمدان مشاهده شده است.

در استرالیا و نیوزیلند هم در حدود ۱۲ درصد کاهش مرگ ناشی از سرطان تخمدان اعلام شده است. در ژاپن نرخ مرگ ناشی از سرطان ۲ درصد بوده است. به گفته محققان، در ژاپن کمترین میزان مصرف قرص های ضدبارداری وجود دارد.

پیش بینی می شود کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان تا سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا تا ۱۵ درصد، و در اتحادیه اروپا و ژاپن تا ۱۰ درصد کاهش یابد.

به گفته دکتر کارلو لا وچیا، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میلان ایتالیا، هنوز کاملا مشخص نیست که مصرف قرص ضدبارداری علت اصلی کاهش نرخ مرگ و میر باشد. به گفته وی، سایر عوامل از جمله کاهش استفاده از هورمون درمانی به منظور کنترل علائم یائسگی و تشخیص بهتر و درمان به موقع سرطان تخمدان نیز در این زمینه نقش دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------