پیش بینی آلرژی و آسم در ماه اول تولد



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,نوزاد

محققان آمریکایی با شناسایی الگوی رفتاری یک سری از میکروب های روده ای قادر به پیش بینی ابتلای نوزاد به بیماری آسم و آلرژی در سنین بالاتر هستند.

به گزارش مهر به نقل از «مدیکال اکسپرس»، محققان دانشگاه «سانفرانسیسکو» آمریکا اعلام کردند که در روده نوزادان میکروب هایی وجود دارد که در ماه اول تولد می تواند بر روی سیستم ایمنی نوزاد تاثیر بگذارد و در نهایت باعث بروز خطر ابتلا آلرژی و آسم در دوران کودکی آنها شود.

محققان با بررسی الگوی رفتاری میکروب های روده ای در نوزادان یک ماه متوجه شدند که می توان پیش بینی کرد خطر ابتلای آنها به آلرژی تا سن دو سالگی و بیماری آسم تا ۴ سالگی با توجه به شکل خاص الگوی میکروب روده ای آنها ۳ برابر خواهد بود.

در واقع این میکروب های روده ای با توجه به الگوی خاص خود، مولکول هایی را تولید می کنند که عملکرد یک سری از سلول های سیستم ایمنی بدن را برای پیشگیری از آلرژی کاهش می دهد.

نتایج نشان می دهد که داشتن تعداد کمی از سلول های بازدارنده آلرژی در سیستم ایمنی بدن باعث بیماری مزمن آماس ریه و تنگی نفس در سنین بالاتر می شود.

محققان آمریکایی بر این باور هستند که این کشف می تواند فرصتی برای توسعه درمان های نوین به منظور پیشگیری از آلرژی و آسم پیش از شکل گیری کامل آن در بدن شود.

نتیجه این تحقیق در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------