بیماران قلبی روزانه بیش از یک لیتر مایعات مصرف نکنند



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,مایعات

دبیر علمی هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران، نسبت به مصرف زیاد مایعات در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی هشدار داد.

به گزارش مهر، دکتر مسعود اسلامی در هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران با بیان اینکه نارسایی قلب از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی است، گفت: نارسایی قلب به دلیل افزایش فشار قلبی بیمار ایجاد می‌شود و فرد دچار تنگی نفس در حالت استراحت، کاهش انقباض قلب، تورم پاها و... می‌شود.

وی افزود: نارسایی قلبی علاوه بر بروز علامت موجب کاهش طول عمر بیمار می‌شود به گونه‌ای مرگ و میر در این بیمار بیش از مبتلایان به سرطان است.

اسلامی با بیان اینکه علاوه بر مصرف دارو بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باید اقداماتی را برای بهبود انجام دهند، گفت: برای مثال به این دسته از بیماران توصیه می‌شود از مصرف نمک و مایعات فراوان به شدت خودداری کنند، ورزش‌های منظم هوازی را انجام دهند، در معرض گرد و غبار قرار نگیرند و اگر دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند نسبت به کاهش وزن اقدام کنند تا انقباضات قلب افزایش پیدا کند.

وی افزود: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود در شبانه روز تنها یک لیتر مایعات مصرف کنند زیرا در غیر این صورت قلب نمی تواند به خوبی پمپاژ کند و آب به درون ریه وارد و موجب تنگی نفس در بیماران می‌شود.

اسلامی یادآور شد: اگر اقدامات فردی و درمان‌های دارویی برای بیمار پاسخگو نبود بیمار کاندیدای پیوند قلب می‌شود و چون یافتن قلب مناسب ۶ ماه تا یک سال به طول می‌انجامد بیماران می‌توانند به مدت ۲ سال از قلب مصنوعی استفاده کنند.

دبیر علمی هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران خاطرنشان کرد: نارسایی قلبی علل مختلفی دارد به گونه‌ای که گاه به دلیل یک عفونت برزو پیدا می کند بنابراین اگر بیمار به موقع مراجعه کند با تشخیص علت و رفع به موقع آن می‌توان اقدامات درمان قطعی را انجام داد.

وی افزود: از عوامل خطر بروز نارسایی قلبی می توان به تنگی عروق کرونر، نارسایی دریچه‌ای، نارسایی قلب، عفونت و دیابت اشاره کرد.

هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران از ۲۳ تا ۲۶ شهریور ماه جاری در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد در حال برگزاری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------