افزایش بیماری های واگیر تنفسی در فصل سرما



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, فصل سرما

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، نسبت به افزایش موارد عفونت های تنفسی در روزهای اخیر هشدار داد.

به گزارش مهر، دکتر محمد مهدی گویا گفت: به طور طبیعی همزمان با فرا رسیدن فصل سرما موارد ابتلا به بیماری های واگیر تنفسی افزایش می یابد. افزایش این موارد به آلودگی هوا ارتباطی ندارد ولی آلودگی هوا باعث می شود در برخی از مبتلایان به خصوص کسانی که بیماری های زمینه ای دارند، بیماری تشدید شود.

 

وی افزود: این افراد لازم است مراقبت های بیشتری از خود به عمل بیاورند. یعنی هم مراقب باشند بیمار نشوند و هم اگر دچار بیماری شدند مراقب باشند به انواع شدید بیماری مبتلا نشوند.

 

گویا تاکید کرد: افراد در صورت ابتلا به این بیماری از خود درمانی پرهیز کرده و حتما به پزشک مراجعه نمایند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

 

وی بیان کرد: ظرف دو هفته گذشته به ویژه ۱۰ روز گذشته موارد عفونت های شدید تنفسی بیشتر شده که امری کاملا قابل انتظار است اما در کل، موارد ابتلا نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: در برخی استان ها مثل تهران، اصفهان، کرمان موارد عفونت های شدید تنفسی به نسبت جمعیت شان بیشتر از جاهای دیگر بوده است. در برخی استان ها همچون قم، قزوین و گلستان نیز این موارد افزایش یافته است.

 

وی افزود: نوع ویروسی آنفلوانزا که الان غالب است ( H۳N۲) نسبت به سایر ویروس های آنفلوانزای فصلی از شدت کمتری برخوردار است. ولی لازم است مردم از خود مراقبت بیشتری به عمل آورند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------