داروی جدید درمان سرطان سینه



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

به گفته دانشمندان داروی اخیراً تایید شده می تواند به کاهش روند پیشرفت سرطان سینه کمک کند.

 به گزارش مهر، این دارو موسوم به palbociclib (Ibrance) سال گذشته در ایالات متحده در جهت درمان موارد پیشرفته سرطان سینه ER مثبت تایید شد.

 

این تایید بر پایه مطالعه اولیه این دارو در کنار داروی استاندارد موسوم به letrozole (Femara) بود که برای ممانعت از پیشرفت سرطان سینه در زنان استفاده می شود. Palbociclib در مقایسه با مصرف letrozole به تنهایی موجب می شود بیمار دو برابر بیشتر از روند پیشرفت بیماری دور بماند.

 

دکتر ریچارد فین، استادیار داروسازی دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید: «ما دریافتیم میزان فایده بالینی این دارو بسیار چشمگیر و قابل توجه است.»

 

در این آزمایش در بین بیمارانی که وارد دوره یائسگی شده بودند، افرادی که ترکیب این دو دارو را دریافت کرده بودند معمولا تا دو سال عاری از روند پیشرفت بیماری باقی ماندند. درحالیکه در بین زنانی که فقط با letrozole تحت درمان بودند، طول مدت عدم پیشرفت بیماری بالغ بر ۱۴ ماه بود.

 

به گفته این تیم تحقیق، palbociclib باید به عنوان یک استاندارد جدید برای درمان سرطان سینه پیشرفته در نظرگرفته شود.

 

Palbociclib اولین دارو در گروه جدید داروهای مربوط به ممانعت از فعالیت دو آنزیم موسوم به CDK۴ و CDK۶ است که روند گسترش تومورهای سینه را تسریع می کنند. Palbociclib کپسولی است که روزی یک عدد و به مدت ۳ هفته مصرف می شود.

 

اما داروی Letrozole با کاهش میزان استروژن در بدن عمل می کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------