ابداع تکنیکهای جدید برای مبارزه با سرطان / مبارزه با ناباروری



بهترین دستاوردهای پزشکی در حوزه درمان بیماری های لاعلاج با بهره بردن از تکنیک های منحصر به فرد منتشر شدند.

به گزارش مهر، سال ۹۴ آوردگاه روش های فوق العاده و زنده شدن امید در درمان بعضی از بیماری های لاعلاج بود از این رو تعدادی از بهترین دستاوردهای سال را در این حوزه مرور می کنیم.

در سالی که گذشت محققین دانشگاه Wisconsin آمریکا موفق به تولید تارهای صوتی در محیط آزمایشگاهی شدند که بعنوان یک رویداد مهم پزشکی در جهان شناخته می شود.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

در سال ۹۴ محققین دانشگاه Salamanca اسپانیا موفق شدند برای اولین بار در عمل پیوند قفسه سینه از سینه «پروستتیک» سه بعدی چاپ شده استفاده کنند که در نوع خود در جهان بی نظیر بود.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

در این سال محققین بریتانیایی اعلام کردند با تجویز دو دارو توانسته‌اند تومورهای سرطان پستان را در برخی از بیماران در عرض ۱۱ روز بسیار کوچک یا از بین ببرند.  این دو دارو «لاپاتینیب» و «تراستوزامب» هستند که به هرسپتین شهرت دارند. این داروها پروتئینی را که در بسیاری از موارد سرطان پستان عامل رشد تومور شناخته می‌شوند، هدف می گیرند.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

سال ۹۴ محققین دانشگاه «Warwick» انگلیس با انجام آزمایشات متعدد بر روی ۱۸۳ بافت رحمی متوجه شدند در آن دسته از رحم هایی که سلول های بنیادی لایه رحم کمتر است، سقط جنین متعدد بیشتر یه وجود می آید. این دانشمندان اعلام کردند با افزایش سلول های بنیادی لایه رحم می توان به سقط جنین های متوالی در خانم ها پایان داد.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

محققین آمریکایی با ارتقاء روش مهندسی سلول های ایمنی، توانستند رکوردی بی سابقه در علم پزشکی و درمان سرطان خون از خود به جای بگذارند.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

در سالی که گذشت محققین آمریکایی در تازه ترین دستاورد خود با استفاده از چاپ گر سه بعدی پیشرفته موفق به ساخت گوشی شده که دارای بافت ماهیچه ای و عضلانی است.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

محققین دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا برای اولین بار در جهان توانستند دست مصنوعی که با رشته های عصبی کنترل می شود و همچنین با استخوان دست ترکیب شده است را بسازند. این دست مصنوعی به باقی مانده بافت دست یک بیمار که ۸ سال پیش به دلیل سرطان دست خود را از دست داده بود، متصل شد که از توانایی بالایی در حرکت بر خوردار است.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

سال ۹۴ محققین مرکز تحقیقاتی «IFW Dresden» آلمان موفق به ساخت نسل جدیدی از ربات های شتاب دهنده اسپرم در مقیاس میکروسکوبی شده اند که این روش می تواند ناباروی در مردان را به صفر برساند.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

برای اولین بار در جهان محققین دانشگاه «راچستر» آمریکا موفق به شناسایی سلول های بنیادی شده اند که قادر به شکل دادن جمجمه هستند و همچنین استخوان صورت را ترمیم می کنند.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

در سالی که گذشت محققان مرکز زیست مهندسی و نانو فناوری سنگاپور موفق به ابداع روشی شده اند که با استفاده از DNA می توان به شناسایی و درمان بیماری های عفونی و سرطان پرداخت. در این شیوه با استفاده از نوعی مولکول DNA موسوم به aptamer (پپتید) می توان به درمان سرطان پرداخت.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

محققین مرکز باروری «ساوت هامپتون» انگلیس موفق به ابداع شیوه جدیدی در نوع باروری آزمایشگاهی، معروف به «آی وی اف» شده اند که «AneVivio» نام دارد و در این روش سلول های تخمک و اسپرم داخل کپسول سیلیکونی که تقریبا اندازه یک دانه برنج است قرار می گیرد و سپس در رحم مادر مستقر می شود.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

در سال ۹۴  محققان مرکز تحقیقات پزشکی «والتر اند الیزا» استرالیا موفق به کشف پروتئینی در بدن با نام Hhex شده اند که موجب فرآیند تکثیر سلول های سرطان خون از نوع لوسمی میلوئید حاد در بدن می شود و با متوقف کردن فعالیت آن می توان از تکثیر این سلول های مرگبار جلوگیری کرد.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

 

اخبار پزشکی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------