شایع‌ترین ویروس مسری را بشناسید!



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,زگیل

زگیل شایع ترین ویروس مسری است که اگر فردی با این ویروسها در تماس باشد به آن مبتلا می‌شود.

دکتر صداقت پیشه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: زگیل یک بیماری ویروسی است و اگر فردی با این ویروسها در تماس باشد به آن مبتلا می‌شود. در واقع مانند بقیه‌ بیمارهایی که شایع هستند (آبله مرغان ، سرخک و..) هر نقطه‌ای از بدن که به ویروسی مبتلا شده باشد ویروس زگیل منتقل می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی افراد که پاهایشان مبتلا به زگیل شده باشد وقتی به مکان های تفریحی مانند استخر می‌روند. هنگامی که پایشان را در جایی قرار می‌دهند آن ویروس را به زمین انتقال می‌دهند و اگر فرد دیگری پای خود را در آن محل ویروسی قرار دهد مبتلا به این نوع ویروس می‌شود و یا اگر هر شخصی در معرض این ویروس قرار بگیرد به اگزما مبتلا می‌شود.

وی افزود: افرادی که سیستم دفاعی بدنشان ضعیف باشد بیشتر به ویروس زگیل مبتلا می‌شوند.

مانند کسانی که پیوند کلیه انجام داده‌اند خیلی بیشتر این اتفاق برایشان ایجاد می‌شود و بیشتر بر اثر داروهایی است که برای رد نکردن پیوند تجویز می‌شود که یک نوع داروی اسیدی است.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: اولین برخوردی که فرد با آن مواجه می‌شود برجستگی است که روی پوست ایجاد شده و روز به روز اندازه‌ آن تغییر می‌کند و بزرگتر می‌شود و سطح آن زبری خاصی دارد و مانند یک سنگ پای کوچک سطحی ناهموار دارد که فرد احساس می‌کند. این یک جوش معمولی است و سعی می‌کند آن را با شست و شو و صابون از بین ببرد ولی هیچ تغییری را نمی‌بینید.

وی در پایان با بیان اینکه ویروس زگیل بیشتر در کودکان دیده می‌شود، گفت: وقتی افراد با این علائم به پزشک مراجعه می‌کنند چون برخی اوقات این ویروس خیلی مسری مشاهده می‌شود که روز به روز زگیل‌ها بیشتر می‌شوند توصیه به درمان می‌شود که شایع ترین روش درمان فریز کردن است. فریز کردن دستگاهی است که با سرما زگیل ها را منجمد می کند و بعد از چند روز ناحیه فریز شده متورم و سیاه می‌شود که بعد از چند روز از پوست جدا می‌شود و می‌افتد.

 

اخبار پزشکی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------