تاثیر طب سوزنی بر بهبود زندگی مبتلایان به سرطان سینه



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

به گفته محققان، طب سوزنی می تواند تا حدودی موجب بهبود گُرگرفتگی در بیماران مبتلا به سرطان سینه شود.

به گزارش مهر، با توجه به اینکه گُرگرفتگی حقیقت زندگی بسیاری از زنان مبتلا به سرطان سینه است، پژوهشگران ایتالیایی در آزمایشات اخیر خود دریافته اند که رعایت شماری از توصیه های مرتبط با تغییر در سبک زندگی به همراه انجام جلسات هفتگی طب سوزنی می تواند به شکل قابل توجهی موجب بهبود کیفیت زندگی ایم گروه از زنان شود.

جورجیا رازینی، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان کارپی ایتالیا، در این باره می گوید: «طب سوزنی همراه با افزایش خودمراقبتی به مدت ۳ ماه در کاهش گُرگرفتگی در زنان مبتلا به سرطان سینه بسیار موثر است.»

وی در ادامه می افزاید: «از آنجائیکه هورمون درمانی عمدتاً موجب تشدید گُرگرفتگی در این بیماران می شود، طب سوزنی می تواند ابزار مناسب و سودمندی برای کمک به این بیماران و بهبود کیفیت زندگی شان باشد.»

در این مطالعه، تیم تحقیق ایتالیا بر ۱۹۰ بیمار مبتلا به سرطان سینه که میزان گُرگرفتگی متوسط تا شدید را گزارش کرده بودند و در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در بیمارستان بستری بودند مورد مطالعه و بررسی قرا گرفت.

این بیماران با میانگین سنی ۴۹ سال، به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه متشکل از ۱۰۵ بیمار با برنامه ۳ ماهه خودمراقبتی در زمینه رژیم غذایی، ورزش و حمایت روانشناختی بودند.

گروه دوم متشکل از ۸۵ نفر بودند که علاوه بر رعایت توصیه های مشابه خودمراقبتی، در ۱۰ جلسه نیم ساعته هفتگی طب سوزنی هم شرکت می کردند.

بعد از پایان دوره ۳ ماهه (حتی شش ماه بعد از آن)، تجربه گُرگرفتگی روزانه همه بیماران مورد ارزیابی قرار گرفت. نتیجه آن بود که میزان گُرگرفتگی در افراد گروه طب سوزنی ۵۰ درصد کمتر از گروه دیگر بود. نتیجه این یافته ها تا شش ماه بعد از پایان جلسات طب سوزنی ادامه داشت.

همچنین مشخص شد افراد حاضر در گروه طب سوزنی، در مجموع کیفیت زندگی بهتری از لحاظ سلامت فیزیکی و روانی و بدون تاثیرات جانبی جدی داشتند.

 

اخبار پزشکی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------