زوال عقل سبب افزايش خطر ابتلا به آنفلوآنزا مي‌شود



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,آنفلوآنزا

مديرانجمن آلزايمر انگلستان مي گويد، سيستم ايمني افرادي كه به زوال عقل (دمانس) مبتلا هستند ضعيف مي‌شود بنابراين احتمال ابتلاي آنها به بيماري‌هاي ويروسي مانند آنفلو آنزا افزايش مي‌يابد.

 به گزارش ايرنا ازساينس، جرمي هيوز افزود:افزايش موارد مرگ در انگليس و ولز در زمستان گذشته به علت افزايش عفونت‌هاي تنفسي مثل آنفلوآنزا و نيز دمانس (زوال عقل) در سالمندان بوده است.سال گذشته موارد مرگ در انگليس و ولز در قياس با سال 2014 حدود 5.6 درصد افزايش داشت كه اين افزايش در 86 درصد موارد در افراد بالاي 75 سال رخ داده است.

افزايش موارد مرگ بيشتر در ماه‌هاي اول سال 2015 و همزمان با شيوع آنفلوآنزا و همچنين افزايش موارد بستري در بيمارستان بوده است.


بر اساس اين آمار رسمي كه در انگستان و ولز منتشر شده مبتلايان به دمانس و آلزايمر به خصوص در مقابل آنفلوآنزا آسيب‌پذير بوده‌اند.


به گفته كلوديا ولز از اداره آمار ملي، سال گذشته در يك سوم موارد مرگ در مبتلايان به دمانس و آلزايمر عفونت‌هاي تنفسي مثل آنفلوآنزا گزارش شده است.


پروفسور جان نيوتون از موسسه بهداشت انگليس نيز مي‌گويد دلايل مختلفي مي‌توانند در يك سال خاص موارد مرگ در سالمندان را افزايش دهند؛ از جمله شيوع آنفلوآنزا مي‌تواند تاثير شديدي داشته باشد به خصوص در كساني كه بيشتر در معرض خطر هستند يا بيماري‌هاي ديگري مثل دمانس دارند.

 

اخبار پزشکی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------