بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب دنیا در ایران راه اندازی می شود



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,بیمارستان اعصاب

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب دنیا تا پایان سال ۹۵ در تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مهر، علیرضا دلیری امروز در جمع خبرنگاران گفت: این بیمارستان که بیمارستان پروفسور سمیعی است، از نظر فیزیکی آماده شده ولی هنوز تجهیزات آن نصب نشده است. امیدواریم تا پایان سال شاهد راه‌اندازی این بیمارستان باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی با تاکید بر اینکه این بیمارستان بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب در دنیا خواهد بود، گفت: این بیمارستان که تا پایان سال ۹۵ راه‌اندازی می‌شود، سه برابر بیمارستان مغز و اعصاب هانوفر آلمان که اکنون بزرگترین بیمارستان در این حوزه است، محسوب می‌شود.

به گفته دلیری، در حال حاضر متخصصان برتر دنیا در حوزه مغز و اعصاب تقاضا دارند تا در این بیمارستان جراحی داشته باشند.

وی افزود: برخی از متخصصان ایرانی که در حوزه مغز و اعصاب فعال هستند، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بورسیه می‌شوند تا دوره‌های آموزشی را در آلمان بگذرانند و سپس در بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب دنیا که در ایران است، مشغول به کار شوند.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی با بیان اینکه همچنین با راه‌اندازی این بیمارستان، شاهد توریسم‌درمانی خواهیم بود، گفت: این بیمارستان می‌تواند بیمارانی را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی جذب کند.

دلیری افزود: با حمایت معاونت علمی و فناوری مقرر شد خدمات ما در هشت نقطه ایران به صورت مراکز تابعه‌ای در استان‌های کشور راه‌اندازی شود تا بیماران در شهرستان‌ها و استان‌ها به واسطه این مراکز به بیمارستان مغز و اعصاب ایران مراجعه کنند.

به گفته وی، در حال حاضر اولین مرکز در کرمان راه‌اندازی شده و قرار است در اردیبهشت ماه دومین مرکز در شیراز راه‌اندازی شود.
   

اخبار علمی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------