مصرف سیگار باعث کاهش قدرت بینایی می شود



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سیگار

به گفته پزشکان، چندین مطالعه نشان داده است سیگار کشیدن موجب افزایش ریسک تباهی لکه زرد مرتبط با سن، آب مروارید، آب سیاه، اختلال شبکیه چشم ناشی از دیابت و سندروم چشم خشک می شود.

به گزارش مهر، به گفته متخصصان چشم، سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی از بین رفتن بینایی در بین بیماران است. این متخصصان توصیه می کنند: «یک راه کاهش ریسک بروز بیماری تباهی لکه زرد مرتبط با سن (AMD) سیگار نکشیدن است.»

به گفته پزشکان، افراد سیگاری سه تا چهار برابر بیش از افراد غیرسیگاری در معرض ابتلا به AMD قرار دارند. بیماری تباهی لکه زرد موجب نابودی مرکز میدان بینایی می شود. در تباهی لکه زرد خشک، مرکز شبکیه خراب می شود. در حالت تباهی لکه زرد خیس، عروق خونی نامتراکم در زیر شبکیه رشد می کنند.

تحقیقات مشروح پزشکان نشان می دهد با آغاز بروز AMD، خواندن و دیدن جزئیات ریز برای فرد دشوار می شود. به مرور زمان، از بین رفتن بینایی به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.

به گفته پزشکان، از بین رفتن بینایی به دلیل سیگار کشیدن هیچ علامتی نظیر بسیاری از بیماری های چشمی دیگر ندارد، اما انجام تست اتساع چشم می تواند به تشخیص بیماری های چشم در مراحل اولیه آن کمک کند.

سایر انواع بیماری های چشمی مرتبط با سیگار کشیدن شامل آب مروارید و آب سیاه است. افرادی که بیش از ۱۰ نخ سیگار در روز می کشند بیش از سه برابر افراد غیرسیگاری در معرض ابتلا به آب مروارید قرار دارند. چنین رابطه قوی ای هم بین سیگار کشیدن و بروز بیماری آب سیاه وجود دارد.

محققان هشدار می دهند سیگار کشیدن نه تنها موجب بروز بیماری های در ناحیه ریه و گلو می شود، بلکه به اعصاب چشم هم آسیب می رساند.

  اخبار پزشکی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------