ناشتا بودن برای آزمایش کلسترول ضروری نیست



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,آزمایش کلسترول

به تازگی دانشمندان با انجام آزمایش هایی موفق به اثبات این امر شده اند که نیازی به نخوردن صبحانه برای انجام آزمایش اندازه گیری کلسترول و تری گلیسیرید در خون انسان وجود ندارد و این میزان در هر دو حالت سیر و گرسنه بودن در بدن فرد یکسان است.

تحقیقات جدید انجام گرفته توسط دانشمندان کشورهای کانادا، دانمارک و ایالات متحده بر روی 300 هزار شرکت کننده نشان داد که چک کردن میزان کلسترول بیماران نیازمند به نخوردن صبحانه یا اصطلاحا ناشتا بودن نیست. پیش از این برای اندازه گیری میزان کلسترول و تری گلیسرید موجود در خون افراد، ناشتا بودن امری ضروری بود و این قانون در همه کشورها به جز دانمارک اجرا می شد.

آخرین پژوهش انجام گرفته در این زمینه نشان می دهد که میزان های کلسترول و تری گلیسرید بدن افراد در زمان های ناشتا و غیرناشتا بودن با هم برابر است.

مشکل اصلی اینجا است که ناشتا بودن برای بسیاری از بیماران مشکل ساز است و آخرین پژوهش انجام گرفته در این زمینه نشان می دهد که میزان های کلسترول و تری گلیسرید بدن افراد در زمان های ناشتا و غیرناشتا بودن با هم برابر است. علاوه بر این، هم اکنون توصیه می شود که بیماران برای انجام این آزمایش ها ناشتا نباشند. دکتر بورگه نوردستگارد از دانشگاه کوپنهاک در این باره بیان کرد که: «این امر انطباق بیماران با درمان های پیشگیرانه ای که با هدف کاهش شمار حملات قبلی و سکته مغزی انجام می شود را بهبود می بخشد.»

در دانمارک، از سال 2009 میلادی استفاده از آزمایش میزان کلسترول موجود در بدن به صورت تصادفی و بدون نیاز به ناشتا بودن رایج شد. بیماران، پزشکان و آزمایشگاه ها همگی از این روش ساده برای انجام این تست بهره مند شدند. برای افرادی مانند کودکان، کارمندان، سالخوردگان و یا افراد مبتلا به دیابت عدم نیاز به ناشتا بودن برای انجام این آزمایش ها می تواند بسیار سودمند باشد.

 

اخبار پزشکی - سیناپرس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------