اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

دلایل پزشکی «سرمایی بودن» افراد کشف شد



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرمایی بودن

دمای طبیعی بدن در افراد متفاوت است اما در برخی از افراد به طور طبیعی بالا و یا به طور طبیعی پایین است.

به گزارش مهر، به طور کلی احساس همیشگی سرما در بدن را زنان بیشتر از مردان تجربه می کنند و این احساس در افراد مسن بیشتر از افراد جوان است. با این حال موارد دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که علت پزشکی دارند و به تازگی کشف شده اند:

کمبود و یا فقر آهن: احساس همیشگی سرما در دست ها یا پاها می تواند نشانه ای از ابتلا به کم خونی فقر آهن باشد. سلول های قرمز خون برای حمل اکسیژن به خون نیاز به آهن دارند و سطح پایین آهن می تواند منجر به صدمه به گردش خون شود. سردی اندامی مثل دست و پا قابل انتظارترین علامت فقر آهن است. گوشت قرمز رایج ترین منبع غذایی حاوی آهن است. سبزیجات برگ دار و حبوبات نیز منابع خوبی هستند اما بهتر است با مواد مغذی غنی از ویتامین ث مصرف شوند تا جذب بیشتری داشته باشند. بهترین منبع ویتامین ث فلفل قرمز است.

فقر ویتامین ب ۱۲: کمبود این ویتامین نیز می تواند باعث سردی، بی حسی و کمبود انرژی شود. مانند آهن، اکثر غذاهای غنی از ویتامین ب ۱۲ شامل منابع حیوانی هستند بنابراین گیاهخواران بیشتر دچار فقر این ویتامین می شوند. ویتامین ب ۱۲ همچنین در تخم مرغ، ماست و پنیر یافت می شود. گیاه خواران برای جبران این ویتامین می توانند از ذرت یا سیب زمینی پخته شده نیز استفاده کنند.

مشکلات تیروئید: هنگامی که بدن شما به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی کند، متابولیسم بدن به هم می خورد و در نهایت فرد احساس سرما می کند. دیگر علائم کم کاری تیروئید شامل ریزش مو و یا یبوست است. برای پی بردن به اختلال کم کاری تیروئید باید به یک متخصص برای دریافت آزمایش خون مراجعه شود.

وزن کم بدن: وزن کم بدن و داشتن مقادیر غیر طبیعی و پایین چربی باعث احساس سرما در بدن می شود و سوخت و ساز بدن را نیز کند می کند. استفاده از غذاهای با کالری متراکم با چربی های مفید مانند ماست یونانی و میوه های خشک برای افزایش طبیعی وزن مفید است.

خستگی مزمن: خستگی مزمن ناشی از کم خوابی منجر به کاهش سوخت و ساز بدن می شود و منجر می شود در تمام طول روز احساس سرما کنید. دریافت خواب شبانه روزی حداقل به مدت ۸ ساعت برای برطرف کردن خستگی مزمن ناشی از کم خوابی مفید است.

کم آبی بدن: هنگامی که بدن به اندازه کافی آب دریافت نکند، گردش خون به طور موثر صورت نمی گیرد و درجه حرارت بدن کاهش می یابد. برای هیدراته ماندن، هدف نوشیدن آب حداقل به میزان ۸ لیوان در لوز است.

ابتلا به عوارض دیابت: افراد دیابتی که نوروپاتی محیطی و خسارت به اعصاب ناشی از این بیماری را تجربه می کنند، ممکن است احساس سرما و درد در اندام خود داشته باشند. هدف باید کنترل قند خون در سطح مناسب برای پیشگیری از عوارض دیابت باشد.

مصرف ناکافی چربی: رژیم های غذایی بسیار کم چرب نیز احساس سرما در اندام ها را به همراه دارند. در عوض مصرف چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل، دانه ها برای جبران چربی ناکافی و گرم شدن بدن مفید است.

ابتلا به پدیده رینود: درصد کمی از جمعیت عمومی دچار این پدیده می شوند که در آن شریان ها در دست ها و پاها دچار اسپاسم می شود. البته رینود چیزی بیش از احساس سرما در دست و پاست و با سرمازدگی نیز تفاوت دارد. علائم آن نیز با توجه به شرایط بیماری، شدت و مدت زمان آن متفاوت است. اما علائمی شایع در این بیماری وجود دارند از جمله سردی انگشتان دست و پا، تغییر رنگ پوست در واکنش به سرما یا استرس، احساس سوزش و کرختی. با به کارگیری شیوه ‌هایی ساده می‌ توان حملات رینود را کاهش داد؛ به عنوان مثال ترک سیگار، ورزش منظم، کنترل استرس، محافظت از دست ‌ها و پاها.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------