کاهش ریسک بیماری قلبی با مصرف روغن ماهی و کاکائو



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,ماهی

تیمی از محققان دریافته اند ترکیب رژیم غذایی حاوی روغن ماهی دریایی، عصاره کاکائو و فیتوسترول احتمالا به مقابله با بیماری قلبی کمک می کند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کاردیف بریتانیا به بررسی پتانسیل تلفیق سه ماده اصلی به عنوان راهکاری برای پیشگیری از تصلب شریان پرداختند.

به گفته دیپاک رامجی، عضو تیم تحقیق، «انواع گوناگون اجزای تشکیل دهنده مواد خوراکی تاثیرات سودمندی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی دارند اما اطلاعات کمی در مورد تاثیر ترکیب این مواد وجود دارد.»

یافته های مطالعه نشان می دهد که در مدل های سلولی ترکیب سه ماده غذایی می تواند به توقف فرایندهای کلیدی مرتبط با روند پیشرفت تصلب شریان کمک کند.

محققان با استفاده از مدل های آزمایشگاهی به بررسی این موضوع پرداختند که در صورت مصرف همزمان اسیدهای چرب پلی اشباع نشده اُمگا-۳ (که در روغن ماهی دریایی یافت می شود)، فلاوانول ها (یافت شده در کاکائو) و فیتواسترول (یافت شده در دانه کنجد و فندق) چه اتفاقی می افتد.

یافته های این تحقیق نشان داد مصرف ترکیب فوق الذکر به مقابله با بیماری های قلبی-عروقی کمک می کند.

تصلب شریان علت اصلی بیماری قلبی است که تقریبا هر ۳۴ ثانیه یک نفر به این دلیل فوت می کند و یک سوم مرگ های جهان ناشی از این عارضه است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------