درمان سرطان رحم و پروستات با اختراع دانشمند ایرانی عضو ناسا



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,درمان سرطان

محقق و دانشمند جوان ایرانی عضو سازمان ناسا گفت: با تکنولوژی "اولتراسوند" توانسته‌ایم سرطان رحم و پروستات را با قطعیت و درصد بالایی درمان کنیم که این روش برای سایر سرطان‌ها نیز قطعا جواب می‌دهد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا چابک با بیان اینکه تکنولوژی "اولتراسوند" به عنوان یکی از تکنولوژی‌های روز دنیا بی‌خطرترین روش برای درمان بیماری سرطان است، اظهار کرد: این روش هنوز نه تنها به ایران بلکه به سایر کشورهای منطقه نیز آورده نشده است و اگر بتوانیم این تکنولوژی خاص و استراتژیک را وارد کشور کنیم، دیگر نیازی به جراحی و استفاده از داروهای شیمیایی برای بیماران سرطانی نخواهیم داشت و این موضوع، اتفاقی استثنایی در نظام درمانی دنیا است.

محقق و دانشمند جوان ایرانی عضو سازمان ناسا یادآور شد: این روش برای درمان سرطان رحم و پروستات استفاده شده و جواب داده است و سازمان غذا و داروی آمریکا نیز آن را تایید کرده است؛ از آنجایی‌که سرطان رحم و پروستات و اندام‌های داخلی بدن نسبت به سایر سرطان‌ها جاافتاده‌تر است بیشتر در این موارد استفاده شده و در خصوص روش درمانی این تکنولوژی باید گفت در این روش با MRI یا سونوگرافی که روش‌های قدیمی برای تشخیص بیماری هستند، سر و کار نداریم. در روش اولتراسوند درمانی دیگر نیازی به بستری و بیهوشی نیست و در واقع با نوعی درمان بی‌حسی موضعی مواجه‌ایم و از لحاظ هزینه درمانی نیز برای شرکت‌های بیمه قابل توجیه‌تر است.


وی ادامه داد: برای مثال در درمان سرطان پروستات با 2 تا 3 جلسه سه ساعته و با استفاده از امواج مکانیکی و به نوعی ماساژ اندام‌ها، بیماری از بین می‌رود و به نوعی می‌توان گفت که در روش سنتی که با پرتو اشعه صورت می‌گرفت و خود اشعه و پرتوها منشا ایجاد اصلی سرطان بود، در این روش به کلی حذف شده است و با امواج فراصوتی از روی پوست فرد اقدام به از بین بردن غده می‌کند.

این محقق جوان ایرانی خاطرنشان کرد: برای سرطان کبد این روش 85 درصد اوقات قابل درمان است ولی با روش سنتی و شیمی درمانی هیچ امیدی به بهبودی سرطان کبد وجود ندارد؛ همچنین برای سرطان‌های دیگر چنین درصدهایی در نظر گرفته شده است.

چابک در خصوص تاثیر استرس در ایجاد بیماری‌هایی که به تازگی با آن مواجه هستیم، عنوان کرد: با توجه به تاثیر مستقیمی که استرس بر عصب انسان‌ها دارد باعث ایجاد بیماری‌های عصبی، MT، پارکینسون، بیش‌فعالی در کودکان، آلزایمر، انواع سرطان‌ها و ... می‌شود. همچنین در مادرانی که دوران بارداری پراسترسی را تحمل کرده‌اند کودکانی بیش فعال خواهند داشت که روش اولتراسوند برای درمان بیماری‌های عصبی و پارکینسون نیز موثر است.

وی با بیان اینکه درمان سرطان سینه نیز با این روش جدید انجام شدنی است، افزود: با این اختراع صورت گرفته توسط خود من که در سال 2011 نیز برنده جایزه بهترین اختراع سال 2011 نیز شد، درمان سرطان با این روش از 10 تا 20 درصد به بالای 60 درصد رسیده است. در این روش برخلاف ماموگرافی که فقط تشخیص است با اختراعی که از روش اولتراسوند بهره گرفته، هم تشخیص و هم درمان سرطان سینه با امواج فراصوتی انجام می‌شود.

این دانشمند جوان ایرانی عضو سازمان ناسا، با اشاره به اینکه با آوردن این دانش فنی به ایران و خصوصا استان زنجان می‌توان از خروج بیماران از کشور و مراجعه آنها به کشورهای دیگر ممانعت کرد، یادآور شد: برخی کشورها فقط دستگاه‌هایی از این تکنولوژی را آورده‌اند و بیماران را جذب می‌کنند ولی با کمک مسئولان و بومی‌سازی این دانش می‌توان به پیشرفت بزرگی در علم پزشکی استان دست یافت.

چابک در پایان گفت: همان‌گونه که در قرن بیستم اختراع الکتریسته ادیسون تحول عظیم بشری ایجاد کرد، در قرن بیست‌ویکم تکنولوژی اولتراسوند این تحول را پدید خواهد آورد و در کشورهایی مثل ایران که دانش و نیروی جوان وجود دارد، باید بسترسازی‌های لازم قبل از دیر شدن صورت گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------