تاثیر مدت زمان نشستن بر کاهش وزن



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,کاهش ورزن

طبق مطالعات انجام شده، ۷۱ دقیقه کاهش در زمان نشستن در محیط کار می تواند به کاهش وزن و عمر طولانی تر کمک کند.

به گزارش مهر، مطالعات محققان دانمارکی نشان می دهد کاهش مدت زمان نشستن در محیط کار می تواند به کاهش چربی اضافی بدن انجامیده و در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و مرگ زودهنگام کمتر می شود.

محققان با سه ماه پیگیری وضعیت افراد شرکت کننده در مطالعه شاهد کاهش ۰.۶۱ درصدی میزان چربی در این افراد بودند. این نتیجه حاصل ۷۱ دقیقه کاهش در مدت زمان نشستن در طول ساعات کاری هر روز بعد از گذشت یک ماه بود.

جین تلستراپ، عضو تیم تحقیق از موسسه ملی سلامت عمومی دانمارک، در این باره می گوید: «کاهش روزانه مدت زمان نشستن در محیط کار تا ۷۱ دقیقه تاثیر بلندمدتی در درازمدت دارد و با کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و مرگ و میر زودهنگام به هر علتی همراه است.»

تیم تحقیق در این مطالعه ۳۱۷ کارمند را از ۱۹ اداره مختلف مورد بررسی قرار دادند و هریک را به طور تصادفی به یکی از گروه های کنترل یا اقدام اختصاص دادند.

گروه اقدام شامل تغییرات محیطی محل کار و سخنرانی و کارگاه آموزشی بود که در آنجا کارمندان مجبور به فعالیت و تحرک بیشتری بودند.

با اتصال دستگاه شتاب سنج به این افراد، محققان توانستند نتایج را در طول مدت ۶ روز کاری هفته تعیین کنند. بعد از گذشت یک ماه، شرکت کنندگان در گروه اقدام در مقایسه با گروه کنترل ۷۱ دقیقه کمتر در ۸ ساعت کاری نشسته بودند. این مدت زمان بعد از سه ماه به ۴۸ دقیقه کاهش یافته بود.

به گفته محققان این مطالعه، «تعداد گام های افراد در طول یک ماه به ازای هر یک ساعت ۷ درصد و در سه ماه ۸ درصد بیشتر شده بود.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------