ارتباط آلزایمر با بیماری پوستی "روزاسه"



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

بین نوعی اختلال پوستی شایع موسوم به "روزاسه" و بیماری آلزایمر ارتباط وجود دارد.

به گزارش ایسنا، آلزایمر اختلال مغزی پیش رونده‌ای است که حافظه را تحلیل می‌برد و بر توانایی فرد در انجام کارهای روزانه تاثیر می‌گذارد. سن، یکی از تعیین کننده‌ترین فاکتورها در بروز این اختلال است هرچند بررسی‌ها حاکی از آن است که سن و سال تنها عامل مرتبط با آلزایمر نیست.

در این مطالعه متخصصان به ارتباط بین بیماری پوستی "روزاسه" با اختلال آلزایمر و زوال عقل پی برده‌اند. در افراد مبتلا به بیماری پوستی "روزاسه" لکه‌های قرمز رنگ کوچکی روی پوست ظاهر می‌شود که حاصل افزایش سطح انواع خاصی از پروتئین‌ها است. این در حالی است که ارتباط همین پروتئین‌ها با اختلال‌هایی همچون آلزایمر و زوال عقلی نیز آشکار شده است.

دکتر "الکساندر ایگبرگ" از دانشگاه کپنهاگ و تیم تحقیقاتی‌اش به بررسی اطلاعات بیش از پنج میلیون نفر در فاصله سال‌های 1997 تا 2012 پرداختند. از میان این افراد بیش از 82 هزار نفر به "روزاسه" مبتلا بودند.

محققان وضعیت جسمی این افراد را تا دسامبر سال 2012 تحت کنترل داشته و در نهایت متوجه شدند که 99 هزار و 40 نفر از آنان به زوال عقلی پیشرفته دچار شده و 29 هزار و 193 نفر از این افراد دچار بیماری آلزایمر بوده‌اند.

به گزارش مدیکال دیلی، در بررسی‌های بیشتر مشخص شد مبتلایان به "روزاسه" 7 درصد بیشتر در معرض زوال عقلی هستند و 25 درصد بیشتر احتمال دارد به آلزایمر دچار شوند.

اگرچه این یافته به این مفهوم نیست که لزوما افراد مبتلا به روزاسه حتما به آلزایمر مبتلا خواهند شد و انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------