افزایش ریسک نارسایی قلبی در فصل زمستان



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,نارسایی قلبی

طبق یک مطالعه جدید، زمانیکه هوا بسیار سرد می شود ریسک بستری شدن در بیمارستان به خاطر نارسایی قلبی نیز افزایش می یابد.

به گزارش مهر، مطالعه پزشکان کلینیک مایو مینه سوتا نشان می دهد هوای سرد ریسک بستری شدن در بیمارستان به خاطر نارسایی قلبی و فیبریلاسیون عروقی که ناشی از ضربان نامنظم قلب است را افزایش می دهد.

دکتر آبشیک دشموخ، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در گذشته به تفاوت های فصلی بروز حملات قلبی و سکته اشاره شده بود. ما در این مطالعه به بررسی داده های مربوط به بستری شدن افراد در بیمارستان به دلیل نارسایی های قلبی پرداختیم و دریافتیم در طول ماه های سرد سال، بخصوص ماه فوریه (بهمن) میزان بستری شدن به بالاترین حد می رسد.»

در این مطالعه تعداد افراد بستری شده در بیمارستان به خاطر نارسایی قلبی بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ مورد مطالعه قرار گرفت. این داده ها مربوط به بیش از ۱۲ میلیون بیمار بود که یک سوم آنها هم دارای مشکل فیریلاسیون عروقی بودند.

محققان دریافتند میانگین تعداد افراد بستری شده در طول این دوره ۱۰ ساله هم به دلیل نارسایی قلبی و هم به دلیل فیبریلاسیون عروقی به شکل قابل توجهی در ماه های زمستان در مقایسه با ماه های تابستان بیشتر بود.

به گفته این محققان، کمترین ماه سال از لحاظ تعداد بستری شدن در بیمارستان در ماه ژوئیه (تیر) بود. از ماه ژوئیه به بعد روند بستری شدن در بیمارستان افزایش یافته و در ماه فوریه به بالاترین تعداد می رسد. بعد از فوریه هم به تدریج کاهش یافته به طوریکه در ماه ژوئیه به حداقل می رسد.

به گفته دشموخ هنوز دلایل این اختلاف فصلی مشخص نیست، اما وی به شماری از دلایل احتمالی اشاره می کند: «این دلایل عبارتند از تغییرات فصلی در تعادل مایع بدنی، تغییر میزان ترشح هورمون های طبیعی، افزایش خطر بروز عفونت، و تغییرمکان به محیط های دارای آلودگی هوا بیشتر.»

وی در ادامه می افزاید: «هوای محصور سرد زمستان هم خود یکی از علل افزایش این روند است چراکه هوای سرد موجب افزایش فشار خون شده و می تواند موجب تشدید نارسایی قلبی شود. همچنین در فصل زمستان عفونت های مجاری تنفسی افزایش یافته و ریسک نارسایی قلبی نیز افزایش می یابد.»

وی در پایان افزایش مصرف نمک در ماه های زمستانی را نیز مشکل ساز عنوان می کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------